اخبار ایران

چند نکته در خصوص وام ودیعه مسکن/ متقاضیان می‌توانند وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند

روزهای بروجرد- رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: افرادی که با تأئید وزارت راه و شهر سازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند، اگر به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن در پایان سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، می‌توانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی به چند نکته درباره وام ودیعه مسکن اشاره کرد که به شرح زیر است:

۱-  این وام «ودیعه مسکن» نیست. بلکه، «کمک ودیعه مسکن» است. هدف کمک به تأمین افزایش تحقق یافته در ودیعه اجاره های مسکن اقشار کم درآمد و آسیب پذیر در سال جاری می باشد.

۲- با توجه به محدودیت اعتبار تخصیص یافته برای جبران و کنترل آثار شیوع کرونا برای سیستم بانکی (حداکثر ۷۵ هزار میلیارد تومان) اختصاص بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان با نرخ ۱۳درصد، آن هم با موکول کردن بر گرداندن اصل وام به پایان دوره یک ساله، با درنظر گرفتن سایر تعهدات کرونایی، مقدور نبود.

۳- افرادی که با تأئید وزارت راه و شهر سازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند، اگر به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن در پایان سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، میتوانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

۴- محدودیت منابع اختصاص یافته برای مقابله با آثارکرونا به علت تأمین یک سوم آن منابع، از ذخیره قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی ودر جهت فراهم سازی امکان تعدیل نرخ سود آن بوده است. بانک مرکزی ضمن جهت گیری برای کمک به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، تمام تلاش خود را بر کنترل نقدینگی و نیز آثار تورمی آن، در شرایط سخت اقتصادی کشور متمرکز کرده است.

۵-جامعه هدف این طرح، اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه است از کلیه بانکها میخواهم درکنار تلاش خود برای تأمین مالی واحدهای تولیدی، برای سایر متقاضیان محترم نیز با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (۱۸درصد) وام کمک ودیعه مسکن پرداخت کرده و اولویت لازم را به آن بدهند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close