اخبار بروجردویژه ها

نگاهی به عملکرد شهردار بروجرد

روزهای بروجرد- حدود یک سال و نیم از فعالیت رحیم جافری به عنوان شهردار بروجرد می گذرد، وضعیت شهرداری پیش از حضور وی احتمالا هنوز از خاطر اهالی بروجرد نرفته است.

بی انضباطی شدید مالی در شهرداری، تجمع های پیاپی کارگران به دلیل حقوق معوقه، توقف تقریبا تمام فعالیت های عمرانی و دهها مشکل پیدا و پنهان دیگر عملا شهرداری بروجرد را به ورطه ورشکستگی کامل رسانده بود.

اگر قرار است عملکرد شهردار بروجرد بررسی شود که حتما باید بررسی و نقد شود منطقی و منصفانه آن است که با دوران پیش از خود مقایسه شود.

از زمان شروع به فعالیت وی عده ای شب ها با فکر شهرداری می خوابند و صبح ها با یادش بیدار می شوند و همین موجب شده آنقدر مطالب سست و پیش افتاده را به عنوان نقد مطرح کنند که اساسا ماهیت نقد را لوث و بی خاصیت کرده و موجب شده اند نقدهای منطقی به عملکرد شهرداری نیز به درستی شنیده نشود.

واقعیت این است که شهرداری بروجرد در جمع آوری زباله در سطح شهر با مشکل روبروست و همین باعث نارضایتی به حق شهروندان شده البته کمبود نیرو در بخش خدمات شهری مهم ترین دلیل این موضوع است.

شهردار به جد در برابر استخدام نیرو در مجموعه خود ایستاده و معتقد است با توجه به استخدام بدون ضابطه در پست های اداری و نه خدماتی در سال های گذشته(بیش از دو برابر ) عملا امکان جذب نیرو در این نهاد وجود ندارد البته باید منصفانه این را هم اضافه کرد که اعضای شورای شهر کنونی در این باره حمایت های لازم را انجام داده‌اند.

عملکرد گذشتگان موجب شده است شهرداری بروجرد به طور کاریکاتور گونه رشد کند؛ از یک طرف با انباشت نیرو در بخش اداری و از سوی دیگر با کمبود نیرو در بخش خدمات( جمع آوری زباله، فضای سبز و … ).

البته این حق شهروندان است که شهری پاکیزه داشته باشند هرچند شهرداری سعی دارد با روش های جایگزین مانند افزایش سطل های مکانیزه زباله در سطح شهر و کمک خواستن از مردم برای استفاده از این سطل های زباله و ساماندهی پسماند این معضل را حل کند اما نیاز به تلاش بیشتر در این زمینه کاملا انتظاری درست و منطقی است.

از سوی دیگر تلاش برای افزایش درآمد شهرداری در یک سال گذشته کاملا محسوس است.

 ساماندهی ورودی شهر از سمت اشترینان -که یک آبروریزی کامل بود- از جمله خواسته های شهروندان بروجردی بود که به زودی به سامان خواهد رسید و با ساخت بزرگترین میدان استان(آیت الله نجفی بروجردی) در ورودی شهر از سمت غرب یک تحول اساسی در بروجرد روی خواهد داد.

نکته آخر اینکه با پیگیری های شهرداری و شورای شهر و همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه ۳۵۰۰ متر زمین در میدان سپاه به ارزش دهها میلیارد تومان پس از ۵۰ سال به شهرداری بروجرد بازگشت که خود به اندازه سال ها تلاش برای جذب سرمایه گذار ارزش دارد.

روند شهرداری بروجرد با تمام کاستی ها رو به جلو و مثبت است و در این راه نیاز به نقد و همیاری شهروندان دارد نه لجاجت های فردی، گروهی و محفلی…

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close