اخبار بروجرد

مصرف برق مشترکان بروجردی به ۱۴۴ مگاوات رسید

روزهای بروجرد- مدیر امور توزیع برق بروجرد گفت: پارسال مصرف برق مشترکان این شهرستان در شرایط اوج مصرف ۱۳۶ مگاوات بود که در سال جاری این میزان به ۱۴۴ مگاوات رسیده است.

محمد علی خسروی در گفت وگو با ایرنا افزود: مردم بروجرد در روزهای اخیر شاهد اعمال خاموشی‌ها در سطح شهر بوده که با توجه به گرمی هوا موجب نارضایتی شهروندان از اداره برق شده است.

وی اظهار داشت: علت اصلی قطع برق در بروجرد افزایش مصرف از روزانه ۱۱۰مگابایت به ۱۴۴ مگابایت است که فشار فراوانی به شبکه وارد میکند.

خسروی بیان کرد: مصرف بهینه انرژی به خصوص در زمان پیک بار و رعایت صرفه جویی در مصرف برق باعث کاهش مصرف و جلوگیری از اعمال خاموشی خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: برنامه های احتمالی خاموشی ارتباط مستقیمی با میزان و فرهنگ مصرف دارد از امروز نسبت به روزهای گذشته میزان خاموشی ها کاهش می یابد و طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده نیز این مشکل رفع می شود.

مدیر امور توزیع برق بروجرد ادامه داد: ساعات پیک مصرف برق در ۲ بازه زمانی ۱۱ تا ۵ عصر و ۸  تا ۱۱ شب است که پیک مصرف روزانه اکنون در مقایسه با پیک مصرف شبانه بحرانی تر شده و مردم باید نهایت تلاش برای صرفه جویی در مصرف برق را به کارگیرند.

خسروی یادآور شد: سال گذشته در زمینه اصلاح و بهینه سازی شبکه برق جهت افزایش پایداری شبکه برق از جمله توسعه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی شماره یک بروجرد اقداماتی انجام شد.

وی گفت: با اضافه کردن ۲ فیدر جدید و همچنین اصلاح و بهینه سازی شبکه های فشارمتوسط و ضعیف و نصب تجهیزات حفاظتی و مانوری از جمله ۲ دستگاه ریکلوزر و سکشن لایزر در مسیر شبکه ۲۰کیلوولت مسیر جاده خرم آباد و نصب ۱۲ دستگاه سکسیونر هوایی قابل قطع زیر بارکه باعث افزایش پایداری شبکه و کاهش خاموشیهای شبکه گردیده است.

مدیر امور توزیع برق بروجرد تاکید کرد: با توجه به بالا رفتن درجه حرارت هوا و گرمای شدید و افزایش مصرف توسط مشترکین به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی مخصوصا کولرهای گازی در زمان‌پیک بار و همچنین محدودیتهای موجود در تولید انرژی شاهد اعمال خاموشی در زمانهای پیک بار در سطح کشور و به تبع شهرستان بروجرد هستیم که امیدواریم با مصرف بهینه انرژی مخصوصا در زمان پیک بار و رعایت همشهریان عزیز باعث کاهش مصرف و جلوگیری از اعمال خاموشی باشیم.

خسروی اضافه کرد: هم اکنون ۱۴۶ هزار مشترک برق صنعتی و خانگی در بروجرد وجود دارد که با توجه به توسعه شهر و ساخت و سازهای جدید ۵۰۰ مشترک در سالجاری افزوده شده است.

وی موفقیت دراجرای طرح‌های توسعه شبکه برق بروجرد را پرداخت به موقع بدهی مشترکان دانست و ادامه داد: هم اکنون این دستگاه خدمات رسان ۵۰ میلیارد تومان از مشترکان خود طلب دارد و این میزان بدهی مربوط به واحدهای صنعتی، اداری، چاه‌های کشاورزی، تجاری و مشترکان خانگی است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close