اخبار بروجرد

فاطمه مقصودی: قوه قضاییه به موضوع کوه دماوند رسیدگی کند

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس گفت: طبق قانون تمامی اراضی جنگلی، مراتع، بیشه‌ها همه جزو اموال عمومی محسوب می‌شوند.

به گزارش فارس، فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: مراتع و همه اماکن همچون دریا، دریاچه، معادن و رودخانه‌ها و سایر همه آب‌های عمومی، کوه‌ها و دره‌ها و همه این‌ها که جزو اراضی ملی و منابع ملی می‌شوند، در قانون مشخص شده است.

وی افزود: ما امروز شاهد این هستیم که متأسفانه در شمال کشور بعضی از قسمت‌هایی را که همه می‌دانیم از عطیه الهی و جزو منابع ملی و طبیعی هستند را ادعا می‌کنند که موقوفی است طبق این قانون هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جنگل‌خواری،‌کوه‌‌خواری و دریاخواری ممنوع است گفت: مقام معظم رهبری توصیه کردند که از این منابع باید حراست شود اما ما امروز شاهد این هستیم که مشکلاتی به وجود آمده من خواهشمندم که این موضوعات و ادعای افراد بر اساس ماده یک قانون ملی شدن جنگل‌ها بررسی شود چرا که کاملاً بی‌اساس است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانونی که در سال ۱۳۴۲ تصویب شده تمامی اراضی جنگلی، مراتع، بیشه‌ها همه جزو اموال عمومی محسوب می‌شوند و متعلق به دولت است مگر اینکه قبل از این قانون افرادی آن را تصرف کرده باشند.

مقصودی گفت: ما در جاهای دیگر شاهد هستیم که زمین کشاورزی یک کشاورز زحمتکش را جزو منابع طبیعی اعلام می‌کنند که نمونه آن در روستاهای شهرستان بروجرد وجود دارد. افراد حتی دارای سندهای رسمی هستند اما باز هم تسریع دارند زمین زراعی این کشاورزان زحمتکش جزو منابع طبیعی است. وقتی از او می‌پرسیم که طبق چه قانونی چنین حرفی می‌زنی می‌گوید دولت گفته است که جزو منابع طبیعی است. این چه ظلمی است که به کشاورز زحمتکش می‌کنند.

وی گفت:‌ از آن سو کوه را جزو اموال موقوفی اعلام می‌کنید و از سوی دیگر اینگونه با کشاورزان برخورد می‌کنید از قوه قضائیه می‌خواهیم به این موضوع ورود کند و جلوی این رفتارهای غیر متعارف را بگیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close