اخبار بروجرد

تصرف و تخریب ۳۸۵ هکتار از زمین های ملی بروجرد

روزهای بروجرد- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: ۳۸۵ هکتار از زمین های ملی در شهرستان مورد تخریب و تصرف قرار گرفته که برای پرونده قضایی تشکیل شده است.

امیر ثقلینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد در حوزه پیشگیری از وقوع تصرف اراضی ملی بیش از ۱۰ هزار اطلاعیه صادر کرده است.

وی اظهار داشت: اطلاعیه ها با مضامین پیشگیری از زمین خواری، ممنوعیت خرید و فروش بدون اخذ استعلام از منابع طبیعی، تخریب و تصرف عدوانی در مراتع و روستاها، ممنوعیت ورود دام غیر مجاز به عرصه های مرتعی شهرستان، ممنوعیت حمل و بهره برداری از درختان بدون مجوز حمل و بهره برداری می باشد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: همچنین در اقدامات اجرایی در چهار ماهه اخیر در برخورد با تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی، با هماهنگی دستگاه قضایی ۳۸۵.۶ هکتار تخریب و تصرف پرونده قضایی تشکیل شده و ضمن شناسایی متهمین، این افراد تحت پیگیرد قانونی قرار گرفتند.

ثقلینی افزود: در این مدت پنج فقره خلع ید و رفع تصرف به مساحت ۲۳.۵ هکتار انجام شده است.

وی بیان کرد: هرگونه خرید و فروش اراضی ملی خارج از محدوده شهر بدون استعلام منابع طبیعی ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد افزود: در صورت هر گونه تخریب و تصرف عدوانی ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی برخورد می شود، تاکید بر حفظ منابع ملی و طبیعی و حفظ حقوق عامه برای نسلی های آینده است.

شهرستان بروجرد دارای ۹۶ هزار هکتار اراضی ملی است که اکثر مرتع می باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close