اخبار بروجرد

تحقق رویای تحصیل دختران روستایی با ایجاد فضای آموزشی جدید

روزهای بروجرد- نبود دبیرستان دخترانه در روستاهای بخش اشترینان شهرستان بروجرد سبب شده تا برخی از دانش آموزان بعد از اتمام دوره متوسطه اول، به ناچار ترک تحصیل کنند.

تحصیل در دنیای امروزی بسیار ضروری و یکی از اولویت های هر دانش آموز است، دانش آموزانی که با اهداف متفاوت در شرایط سخت و یا آسان برای کسب علم و دانش راهی مدارس می شوند.

تحصیل در چه مدرسه ای مهم نیست و نمی تواند دانش آموز را از مسیر موفقیت دور کنند چه بسا دانش آموزانی از دورترین روستاها در شرایط سخت تحصیلات خود را ادامه داده و فرد موفقی در جامعه شده اند و استعدادهای آنها در جهت پیشرفت و رسیدن به هدف شکوفا شده است.

دانش آموزان روستایی دارای توانایی و استعدادهای بالقوه ای هستند، دانش آموزانی که گاه به دلیل نبود امکانات و یا بی توجهی ها، استعدادشان شکوفا نشده، پژمرده می شود و شاید هم با دنیای علم و دانش برای همیشه خداحافظی کنند.

به گزارش ایرنا در روستاهای اشترینان به دلیل نبود دبیرستان دخترانه، برخی از دانش آموزان بعد از طی کردن مقطع متوسطه اول به ناچار ترک تحصیل می کنند در حالی که اگر یک مرکز شبانه روزی برای ادامه تحصیل آنها فراهم شود این دانش آموزان مستعد، همچنان در مسیر علم و دانش پیشرفت و حرکت می کنند.

مریم، یکی از دانش آموزان روستایی در گفت و گو با ایرنا افزود: در روستای ما دبیرستان وجود ندارد، کاش یک دبیرستان در روستای ما وجود داشت تا ما هم می توانستیم ادامه تحصیل دهیم.

این دانش آموز روستایی که بزرگترین آرزویش معلمی است گفت: همیشه در رویاهایم دوست دارم ادامه تحصیل دهم تا معلم شود و بتوانم در همین روستا خدمت کنم اما متاسفانه در روستای ما دبیرستان وجود ندارد و ناچاریم خانه نشین شویم.

وی اضافه کرد: پسران این روستا در مرکز شبانه روزی می توانند ادامه تحصیل دهند اما این مرکز برای دختران ایجاد نشده و بسیاری از دختران روستای ما و روستاهای دیگر در رویای ادامه تحصیل، شبانه روز را سپری می کنیم.

مریم اظهار کرد: معدل سال آخر متوسطه اول من ۱۹ بوده و می توانم در این راه موفق شوم اما افسوس که راهی برای ادامه تحصیل نیست اما اگر مرکزی شبانه روزی راه اندازی شود، دریچه ای برای ادامه تحصیل و رسیدن به آرزوهایمان باز می شود.                      

رویای ادامه تحصیل، مشق هر شب دانش آموزان برخی روستاها

فاطمه یکی دیگر از دانش آموزانی که به دلیل نبود دبیرستان یک سال است ترک تحصیل کرده افزود: نه تنها من بلکه هم کلاسی هایم دارای استعدادهای زیادی هستند، هر یک از ما آرزوهای زیادی برای آینده مان داریم اما اولین قدم برای تحقق همه آنها تحصیل است.

وی بیان کرد: روستاهایی که اطراف ما هستند هم دبیرستان ندارند که اگر داشتند حتما برای ادامه تحصیل به آنجا می رفتیم، از مسئولین تقاضا داریم تا یک مدرسه شابنه روزی دختران راه اندازی کنند تا ما از تحصیل عقب نمانیم.

این دانش آموز روستایی گفت: خیرین همیشه در مدرسه سازی پیشگام بوده اند و این بار انتظار داریم یک مدرسه شبانه روزی ایجاد کنند تا استعدادهای ما با ادامه تحصیل شکوفا شود و بتوانیم فرد موفقی برای جامعه باشیم.

ترک تحصیل به دلیل نبود دبیرستان دخترانه

رییس آموزش و پرورش اشترینان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشترینان بیشترین ترک تحصیل را در بین دختران در مقطع متوسطه دوم دارد که به دلیل نبود یک مرکز شبانه روزی، دختران پس از طی کردن مقطع متوسطه اول، ترک تحصیل می کنند.

امیر صارمی اضافه کرد: این امر سبب شده تا یکی از بالاترین درصدهای ترک تحصیل را در استان داشته باشیم و ایجاد یک مرکز شبانه روزی دخترانه در اشترینان ضروری بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه نوسازی مدارس کشور با ایجاد یک مرکز شبانه روزی برای دانش آموز دختر روستاهای اشترینان موافقت کرده که این مرکز در اشترینان راه اندازی شود.

رییس آموزش و پرورش اشرینان اظهار کرد: البته حدود ۱۰ سال پیش یک مرکز شبانه روزی برای پسران در اشترینان دایر شد که امیدواریم این مرکز نیز راه اندازی شود تا از ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری شود.

صارمی گفت: در صورتی که مرکز شبانه روزی دختران راه اندازی شود پیش بینی می شود بیش از ۷۰ دانش آموز دختر ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید ۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز ثبت نام کرده اند که این تعداد در ۹۴ فضای آموزشی مشغول به تحصیل خواهند شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close