اخبار لرستان

بیش از ۷۰ درصد زمین های لرستان شیب‌دار است

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: بیش از ۷۰ درصد زمین های استان شیب‌دار است.

سید موسی خادمی در مراسم بهره‌برداری از ۴۰۴۰ هکتار باغ در زمین های شیب‌دار لرستان که امروز دوم مردادماه در دورود صورت گرفت، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد اراضی استان شیب‌دار است در عین حال بارندگی بیش از ۵۵۰ میلی‌متر دارد که باغات مثمر در اراضی شیب‌دار را بیمه می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از اثرات زمین های شیب‌دار فرسایش خاک است و ضربه‌ای که به طبیعت می‌زند و از آن‌طرف مانع از آن می‌شود که این خاک‌ها وارد سدها شوند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: سال ۹۶ در یک هدف‌گذاری چهارساله مقرر شد ۱۵ هزار هکتار باغ در زمین های شیب‌دار و کم بازده استان ایجاد کنیم که تاکنون ۶۰۰۰ هکتار از این رقم محقق شده و امسال نیز ۵۰۰۰ هکتار در دستور کار است.

خادمی اضافه کرد: از مجموع ۷۳۰ هزار هکتار زمین های کشاورزی لرستان ۲۳ درصد آبی و ۷۷ درصد دیم بوده در حالیکه متوسط زمین‌های آبی در کشور ۴۴ درصد است.

وی بیان کرد: از مجموع حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی استان تن ۸۱ درصد از طریق اراضی آبی و ۱۹ درصد در اراضی دیم تولید می‌شود که این رقم بیانگر اهمیت آبی شدن زمین‌های کشاورزی لرستان است.

خادمی با اشاره به سیل سال ۹۸ اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌ها تعدادی از طرح‌ها به دلیل عدم تأمین اعتبار نیمه‌تمام مانده که چنانچه تکمیل نشوند با بارش‌های آینده، اقداماتی که تاکنون هم انجام شده از بین خواهد رفت بنابراین درخواست می‌شود اعتبار ویژه‌ای برای اتمام این طرح‌ها تخصیص یابد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close