اخبار بروجردویژه ها

افزایش ۲ تا ۳ برابری مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در بروجرد

روزهای بروجرد- معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد از افزایش ۲ تا ۳ برابری مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در بروجرد خبر داد.

شهرام ممدوحی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: موج دوم کرونا و همزمان با تیرماه، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در مقایسه با اسفند و فرودین ماه ۲ تا ۳ برابر شده است.

به گزارش ایسنا وی شرکت در مراسمات عزا، عروسی و مهمانی‌های خانوادگی که جوانان از قلیان‌های مشترک استفاده می‌کنند را از مهمترین علل ابتلا و افزایش شیوع کرونا در بروجرد برشمرد و افزود: بیماری کرونا دوستی و تجمع و مهمانی‌های شلوغ را نمی‌طلبد.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: به دلیل همپوشانی آنفلوآنزا و کرونا، مهر و آبان سختی پیش‌بینی می‌شود اما یک خوش‌بینی هم وجود دارد که با رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک توسط مردم می‌توان امیدوار بود که آنفلوانزا هم کنترل شود.

ممدوحی اضافه کرد: افرادی‌که تست pcr از آن‌ها گرفته می‌شود یعنی نمونه از گلو و حلق داده‌اند و کرونا مثبت باشند را ما به‌عنوان آمار مبتلایان قطعی به کرونا اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: افرادی‌که تست pcr آن‌ها مثبت شود اگر تا ۲۱ روز بعد جان خود را از دست بدهند جز آمار کرونا محسوب می‌شوند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد ادامه داد: اکنون آنچه که به‌عنوان داروهای خط اول درمان کرونا در کشور است در بروجرد موجود است و مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌طوری‌که در بازدید معاون وزیر بهداشت نیز بر این نکته تأکید شد که آنچه که در درمان اینجا اعمال می‌شود با بیمارستان مسیح دانشوری برابری می‌کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close