اخبار ایران

استخدام بیش از ۲۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش

روزهای بروجرد- معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۲۵ هزار و ۹۰۰ مجوز استخدامی و بکارگیری نیروهای حق‌التدریس، نهضتی، شرکتی و خدمات آموزشی خواهیم داشت.

دکتر قاسم احمدی لاشکی در خصوص استخدام و بکارگیری نیروهای حق‌التدریس، نهضتی، شرکتی و خدمات آموزشی به ایسنا بیان کرد: آخرین استفساریه اردیبهشت ماه ۹۹ در این مورد داشتیم و چون ابهامی در قانون ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ وجود داشت با رفع آن نیروهای پیش دبستانی که غیر از اعتبارات دولتی دریافتی داشتند برطرف شد.

وی ادامه داد: نیروهای خرید خدمات آموزشی هم دیده نشده بودند و با این استفساریه مشکل آنها هم حل شد.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در این بندی که آورده بودیم و در مجلس تصویب شد، رئیس وقت مجلس این موضوع را به رئیس جمهور ابلاغ و سپس به وزارت آموزش و پرورش و امور استخدامی کشور ابلاغ شد و چنانچه اجرا شود امسال ۲۵ هزار و ۹۰۰ مجوز استخدامی و بکارگیری نیروهای حق‌التدریس، نهضتی، شرکتی و خدمات آموزشی خواهیم داشت.

احمدی لاشکی اظهار کرد: این چهارگروه باید یک دوره یکساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذراند.

وی عنوان کرد: مابقی نفرات را هم برای سال ۱۴۰۰ بکارگیری خواهیم کرد.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: با بستن پرونده تبصره ۱۰ ماده ۱۷ بطور مطلق زین پس صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیروی انسانی را تامین خواهیم کرد.

احمدی لاشکی افزود: امسال هم براساس اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ماده ۲۸، ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر نیرو را استخدام خواهیم کرد که قطعا سهم لرستان نیز در این راستا محفوظ است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close