لرستان

۵۴ درصد لرستانی‌ها مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند

روزهای بروجرد- رئیس هیئت مدیره شرکت ‌سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان با اشاره به اینکه ۵۴ درصد لرستانی‌ها مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، از افراد خواست در فروش سهام خود عجله نکنند.

به گزارش مهر، حسین امینی خواه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه داشتن اطلاعات کافی و تصمیم گیری صحیح در خصوص آزادسازی و مدیریت سهام عدالت از مسائل مهمی است که باید آگاهی رسانی کافی در این خصوص در سطح جامعه انجام شود، اظهار داشت: براساس ابلاغیه مورخه نهم اردیبهشت ماه امسال، افرادی که سهام عدالت داشتند توانستند یکی از دو روش مستقیم و غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند.

از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سهام دار لرستانی بالغ بر ۵۴ درصد افراد روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند

وی با بیان اینکه از بین بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سهام دار لرستانی بالغ بر ۵۴ درصد افراد روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند، تصریح کرد: ۴۶ درصد سهام داران لرستانی نیز روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند و در ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی سهام دار هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان افزود: ارزش سهام افرادی که روش‌های مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند فعلاً برابر است اما قطعاً در آینده عملکرد شرکت‌های استانی می‌تواند ارزش افزوده بیشتری نصیب سهام دارانی کند که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند.

زیرساخت‌های لازم برای فروش سهام آماده نشد

امینی خواه با اشاره به اینکه یکی از ایراداتی که به شورای عالی بورس وارد است، این مسئله است که زیرساخت‌های لازم برای فروش ۳۰ درصد سهام افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند وجود ندارد، گفت: در عین حال بدون ایجاد فرهنگ سهام داری و فرصت آشنایی با چگونگی فعالیت در این عرصه، با تعجیل معامله گری سهام عدالت رخ داد و افرادی که نیاز آنی به پول داشتند، ۳۰ درصد سهام خود را فروختند.

فرهنگ سهام داری و فرصت آشنایی با چگونگی فعالیت در این عرصه فراهم نشد و با تعجیل معامله گری سهام عدالت رخ داد

وی یادآور شد: این در حالیست که همین افراد نیز بعد از دو تا سه ماه به پول خود رسیدند و با مبالغ خرد و در زمان‌های متفاوت مبالغ فروش سهام خود را دریافت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان با تاکید بر اینکه این تعجیل در فروش سهام روند صحیحی نبوده و نیست، افزود: چرا افراد این فرصت را به خود ندادند که با کد معاملاتی خود نوع سهامی که می‌خواهند بفروشند را انتخاب و وارد معاملات شوند؟

هم مسئولان و هم مردم در روند فروش سهام عدالت تعجیل کردند

امینی خواه خاطرنشان کرد: متأسفانه افراد سهام خود را در دست بانک‌ها قرار دادند تا بانک هر نوع سهامی که بخواهد را بفروشد؛ این روند چه نوع مالکیت مستقیمی است که فرد نمی‌تواند هر نوع سهامی که می‌خواهد را در هر زمانی بفروشد.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم بین بانک‌ها، شرکت‌ها و دفاتر پیش خوان سر گردان هستند، اظهار داشت: متأسفانه زیرساخت‌های فروش سهام آماده نبود و هم مسئولان و هم مردم در روند فروش سهام عدالت تعجیل کردند.

مردم با صبر و آگاهی از فرآیند اعطای کارت اعتباری با وثیقه سهام عدالت استفاده کنند

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان ادامه داد: پیشنهاد ما این است که سهام داران در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم، تعجیل نکنند و اجازه دهند بعد از ایجاد زیرساخت‌ها خودشان انتخاب کنند چه سهامی را در چه زمانی بفروشند تا بیشترین نفع را ببرند.

امینی خواه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اعلام شده است که از هفته آینده فرآیند اعطای کارت اعتباری با وثیقه سهام عدالت انجام می‌شود، اظهار داشت: این امر اقدام اجباری برای سهام داران نیست و مردم با حوصله، آگاهی و دریافت جزئیات این فرآیند در این خصوص تصمیم بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که ممکن است استفاده از این کارت اعتباری محدود به خرید خار و بار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ شود؛ لذا مردم صبر کنند تا جزئیات این فرآیند مشخص شود.

روند رو به رشد ارزش سهام عدالت ادامه دارد

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی بیش از ۳۸ میلیون تومان، ارزش سهام ۵۳۲ هزار تومانی بیش از ۲۰ میلیون تومان و ارزش سهام ۴۹۲ هزار تومانی بالغ بر ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، گفت: قطعاً در آینده هم این روند رو به رشد ارزش سهام عدالت ادامه دارد و سهام داران عزیز صبر کنند و از فروش غیرضروری سهام خود پرهیز کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close