لرستان

معاون استاندار لرستان: گزارش مرکز آمار در رابطه با نرخ بیکاری لرستان قابل اعتماد نیست!

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان با اشاره به اعلام نرخ بیکاری این استان گفت: معمولاً مرکز آمار در هر فصل نمونه‌گیری تصادفی را از طریق تلفن پیگیری می‌کند که حقیقتاً زیاد قابل اعتماد نیست.

به گزارش مهر، اسد عبدالهی در سخنانی با اشاره به اعلام نرخ بیکاری لرستان از سوی مرکز آمار ایران، اظهار داشت: برآورد درصد بیکاری به صورت نمونه گیری بوده و آن هم تلفنی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: چگونگی روایی و اعتبار این امر، کار سختی است و ما منتظر هستیم مرحله بعدی که این نمونه گیری صورت می‌گیرد آمار دقیق‌تری را به دست بیاوریم.

معاون اقتصادی استاندار لرستان ادامه داد: معمولاً در هر فصل و یا هر سه ماه یک بار، نمونه گیری تصادفی را از طریق تلفن پیگیری می‌کنند که حقیقتاً چنین آماری زیاد قابل اعتماد نیست.

عبدالهی که در گفت و گو با خبرنگار شبکه افلاک سخن می‌گفت، با بیان اینکه میزان اعتباراتی که در سال گذشته و امسال جذب شده و همچنین تعداد افراد بیمه شده اجباری، با آماری که مرکز آمار ایران اعلام کرده حقیقتاً همخوانی ندارد، گفت: من این آمار را تأیید نمی‌کنم.

پیش از این نیز سید موسی خادمی استاندار لرستان در اظهار نظری عجیب در این رابطه، گفته بود: بخشی از این ارقام و آماری که اعلام می‌شود از دقت لازم و کارشناسی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه ما اعتقاد داریم که بالاخره استان‌های زاگرس نشین متأسفانه کلاً سطح بیکاری آنها بالا بوده، ما نمی‌گوییم که سطح بیکاری لرستان پایین بوده یا قبلاً پایین بوده، همیشه بوده است، گفت: منتها اعدادی که این روزها اعلام می‌شود حتماً دقت لازم را ندارد، اشتباهات و گاهاً شیطنت‌هایی در آن بوده که باید آنها را اصلاح کنیم.

بنابر این گزارش، نرخ بیکاری لرستان در بهار ۹۹ از سوی مرکز آمار ایران به صورت نقطه‌ای ۲۱ درصد و در مجموع ۱۶.۳ درصد اعلام شده است.

همچنین میزان مشارکت اقتصادی در بهار امسال، ۳۹.۴ درصد اعلام شده که این میزان در بهار سال گذشته ۴۰.۷ درصد بوده است.

مرکز آمار ایران نسبت اشتغال را در بهار ۹۹ برای لرستان ۳۱.۱ درصد اعلام کرده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۳۴.۱ درصد بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close