اخبار ایران

مسئله‌ی تقسيمات کشوری در کرمان/ یک نماينده: می‌خواهند سفر استانی رییسی به کرمان را به بیراهه بکشند!

روزهای بروجرد– نماینده‌ی کرمان در شورای‌عالی استان‌ها از مطرح شدن مباحث تقسیمات کشوری برای بیراهه رفتن سفر استانی رئیس دولت سیزدهم به کرمان و مطرح نشدن «مطالبات واقعی مردم» این استان خبر داد.

قرار است رئیس دولت سیزدهم در سفرهای استانی به زودی به کرمان سفر کند. اما این خبر باعث اختلافاتی در استان کرمان شده و زمزمه جدایی برخی از شهرهای استان برای تبدیل شدن به یک استان جدید قوت گرفته است.

خداداد خارایی، نماینده جنوب کرمان در شورای‌عالی استان‌ها درباره این اختلافات به  انصاف نیوز گفت: در سفر استانی قرار است رئیس جمهور به کرمان تشریف بیاورند. به همین دلیل موضوعاتی در فضای مجازی منتشر شد و حالا این موضوعات واقعیت پیدا کرده است. بعضی از نمایندگان مجلس اعلام کردند کرمان جنوبی (شامل: عنبرآباد، جیرفت، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، کهنوج و رودبار جنوبی) به استان کرمان جنوبی تبدیل شوند.

او افزود: بعضی دیگر برای ۵ شهرستان منوجان، قلعه گنج، فاریاب، کهنوج و رودبار جنوبی ادعای استان بودن دارند. از سوی دیگر در شرق کرمان شهرستان‌های بم، فهرج، ریگان و… نیز ادعای استان شدن دارند. برخی در سیرجان هم می‌گویند با توجه به این که ما بندرخشک هستیم و پیشرفت کردیم ما باید به استان تبدیل شویم.

خارایی با اشاره به این که اختلاف شدیدی بین مردم به وجود آمده است، تاکید کرد: نگران هستیم با وجود این اختلاف شدید، بسیاری از مشکلات مردم استان در سفر رئیس جمهور و هیات همراه به کرمان به حاشیه برود و در مباحث بسیار مهمی مانند کم‌آبی و امکاناتی مانند برق و… که از جمله مطالبات مردم است به بیراهه برود.

نماینده‌ی کرمان در شورای عالی استان‌ها افزود: قبل از سفر رئیس جمهوری باید امام جمعه‌ها و ریش سفیدان درباره این موضوع هشدارهای لازم را بدهند. عامل این چند دستگی در استان کرمان، موضوع تقسیم استانی را در فضای مجازی مطرح کرد و بعد از آن حاشیه‌ها شروع شد و در این میان تهمت هم می‌زنند. برخی در فضای مجازی نوشتند: «این شهرستان لیاقت استان شدن ندارد چون همه چاقوکش هستند!» یکی دیگر نوشت: «این شهرستان لیاقت ندارد چون زیرساخت ندارد!» و حالا این حاشیه‌ها احتمال دارد که سفر رئیس جمهور را تحت تاثیر قرار دهد.

او با بیان این که تقسیمات کشوری زیر نظر وزارت کشور صورت می‌گیرد، تاکید کرد: وزارت کشور یک جواب واضح به موضوع استان شدن برخی از شهرهای کرمان بدهد تا در سفر رئیس جمهور به کرمان مشکلات مردم به حاشیه کشیده شود.

خداداد خارایی در پایان گفت: در حال حاضر در ۷ شهرستان جنوبی کرمان و ۷ بیمارستان وجود دارد ولی متاسفانه با وجود اوج گرفتن کرونا دو بیمارستان یعنی دو شهرستان نه سرم دارد نه آمپول که به بیماران تزریق کند. می‌خواهم بگویم در چنین شرایطی تقسیمات کشوری مطرح شده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close