اخبار ایران

توضیحات سردار حاجی زاده درباره شلیک موشک های بالستیک از اعماق زمین

روزهای بروجرد- فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین برای اولین بار در دنیا در رزمایش سپاه، اظهار کرد: این پرتاب‌ها بدون داشتن سکو و تجهیزات مرسوم انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه برگزاری چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، اظهار کرد: برای اولین بار در دنیا شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین انجام شده است. وی افزود: در این پرتاب‌ها بدون استفاده از سکو و تجهیزات مرسوم، موشک‌های مدفون شده به یکباره زمین را می‌شکافند و اهداف خود را مورد اصابت قرار می‌دهند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عبور از سپر موشکی و منهدم کردن سامانه‌های پدافندی دشمن را اقدامی نو و بدیع در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴سپاه عنوان و تصریح کرد: در این رزمایش برای اولین بار سامانه ای را مستقر کردیم و با موشک‌های ضد رادار آن را مورد هدف قرار دادیم؛ همچنین پهپادهای رزمی هوافضای سپاه از فاصله دور اهداف از پیش تعیین شده بویژه پل فرماندهی ماکت ناو هواپیمابر آمریکا را با دقت مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: در این رزمایش جنگنده های سوخو ۲۲ سپاه اهداف با سطح مقطع کم را از فاصله دور مورد اصابت موشک‌های بالدار قرارداده و منهدم کردند.

سردار حاجی زاده با اشاره به تمرین جنگ مشترک هوافضای سپاه با نیروی دریایی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴ گفت: سامانه و تجهیزاتی که در مجموعه نیروی هوافضای سپاه اعم از موشکی، پدافندی، پهپادی و دیگر امکانات قرار دارد، در کنار سایر تجهیزات سپاه در نیروهای دریایی و زمینی موجب ایجاد هم افزایی و توان بازدارندگی در کنار سایر نیروهای مسلح می شود که ثمره آن امنیت کامل امروز ایران اسلامی است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پایان تاکید کرد: با مجموعه امکاناتی که امروز در اختیار داریم می توانیم هرگونه هدف متخاصم را در هر نقطه از منطقه خلیج فارس ، دریای عمان و اقیانوس هند مورد هدف قرار دهیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close