اخبار بروجرد

قطع آب کشاورزی و مشکلات به وجود آمده در روستای فیال

روزهای بروجرد- سحر صارمی: رئیس جهاد کشاورزی در نشست نماینده مردم بروجرد در مجلس با اهالی روستای فیال با اشاره به حجم کارهای انجام شده این اداره گفت: اعتباراتی که به بروجرد اختصاص داده می شود خیلی کم و حجم کارها زیاد است و تنها راه حل رفع آن مشارکت‌های مردمی است.

عزت اله نباتی همچنین به قطع آب کشاورزی و مشکلات به وجود آمده در روستای فیال اشاره و بیان کرد: سه روز است آب روستا قطع شده است و کانال آب این روستا به مرمت و بهسازی نیازمند است.

وی افزود: متولی این امر امور آب است اما با توجه به اینکه امور آب توجه ای به این مسئله نداشت جهاد کشاورزی همگام با روستاییان در جهت رفع این معضل قدم برداشته است.

رئیس جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کانال آب فیال درجه ۲ است و وزارت نیرو اعتبارات را برای کانال های درجه یک و دو دارد، پیشنهاد داد: با توجه به اینکه امور آب نه نیرو و نه شرایط را برای مرمت این کانال ها دارد بهتر است این اعتبارات را به جهاد کشاورزی اختصاص دهند تا کانالها را احیا کند.

بخشدار مرکزی نیز در این نشست گفت: بارندگی‌ها زیاد بود اما بخاطر اینکه نه سد و نه بند خاکی داشتیم آبی نماند.

فاطمه گودرزی ادامه داد: برای رفع مشکل کم آبی باید مدیریت مصرف را در برنامه ها داشته باشیم

بخشدار مرکزی همچنین با اشاره به کمبود اعتبارات روستاییان بیان کرد: خواسته بحق مردم در مقابل کمبود اعتبارات قرار گرفته است و همین امر مشارکت مردم را می‌طلبد زیرا توسعه نیافتگی روستاها به شهر هم صدمه میزند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس به مشکلات عدیده روستاهای بروجرد اشاره و گفت : ۱۸۳ روستا با مطالبات متنوع و متعدد داریم وظیفه من پیگیری است و وظیفه اجرایی را ندارم.

عباس گودرزی ادامه داد: مجموعه علل و عوامل دست به دست هم دادند که این مشکلات به وجود آید.

نماینده مردم بروجرد با بیان ینکه مردم کمتر از مسئولان مطالبه می‌کنند، خاطرنشان کرد: حجم کار زیاد است و در حد توان کار را انجام می‌دهیم.

وی افزود: مدیر تنبل داریم اما همه تنبل نیستند و باید تلاش کنیم که مشکلات را حل کنیم.

گودرزی همچنین برای رفع مشکل قطعی آب روستا تیمی از روستائیان را مامور کرد تا با عوامل اداره آب ظرف یک هفته علت قطعی را پیدا و در جهت رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close