اخبار بروجردویژه ها

اشتغال حدود ۹۴۰ کارگر در نساجی بروجرد/ امیدواری کارگران به بهبود وضعیت تولید

روزهای بروجرد- منابع خبری در نساجی بروجرد از بهبود وضعیت تولید این واحد نساجی و اشتغال حدود ۹۴۰کارگر خبر دادند.

نساجی بروجرد

کارگران نساجی بروجرد در ارتباط با وضعیت این کارخانه به ایلنا گفتند: در حال حاضر حدود ۹۴۰ کارگر به‌صورت قراردادی در این واحد تولیدی مشغول کارند و از وضعیت فعلی اشتغال خود رضایت دارند.

کارگران این کارخانه می‌گویند: ابتدای سال به دلیل مشکلات ناشی از کرونا با چالش کارگری روبرو بودیم و قرار بود کارگران موقتا از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند اما خوشبختانه با پیگیری کارگران و مساعدت مسئولان از روز ۱۳ اردیبهشت ماه درهای کارخانه به روی کارگران باز شد.

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر نساجی بروجرد به ظرفیت صد درصدی تولید نرسیده است در ادامه افزودند: با فعالیت سه شیفته کارگران تولید در این کارخانه از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری سرعت  گرفته و در تلاش هستیم به شرایط سال قبل بازگردیم.

به گفته کارگران نساجی بروجرد؛ مشکل این کارخانه «کمبود نقدینگی» است، نهادهای دولتی و مردم باید با خرید محصولات داخلی کمک کنند تا تولید کنندگان داخلی همانند نساجی بروجرد از بحران مالی خارج شوند و مشکل کمبود نقدینگی و تاخیر در پرداخت معوقات مزدی کارگران خود را برای همیشه مرتفع کنند.

کارگران در ادامه یاد آور شدند: مطالباتمان شامل دو ماه حقوق خرداد و تیر ماه می‌شود. البته کارفرما وعده کرده طی امروز و فردا یک ماه از آن را پرداخت کند در عین حال همسان با حقوق، پرداخت حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی به تاخیر افتاده است.

کارگران این کارخانه تصریح می‌کنند: در حال حاضر آنچه برای ما کارگران نساجی بروجرد حائز اهمیت است، به‌روز شدن دستمزد ماهانه وحفظ اشتغالمان با افزایش تولید است که امیدواریم این مهم نیز از سوی مسئولان و مردم با تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی انجام شود.

راه اندازی خطوط جدید نساجی بروجرد سبب افزایش صادرات خواهد شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز درباره وضعیت نساجی بروجرد گفت: راه اندازی خطوط جدید در واحدهای رنگرزی و ریسندگی نساجی بروجرد افزایش تولید و صادرات را به همراه دارد.

اسد عبدالهی در مراسم افتتاح ۲ خط جدید در نساجی بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: نساجی بروجرد یکی از کارخانه های اقتصادی و موفق لرستان است که بیش از یکهزار نیرو در این واحد مشغول به کار هستند.

به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: امروز در چند بخش این واحد تولیدی تغییراتی ایجاد شده که در قسمت ریسندگی و رنگرزی، تکنولوژی جدید و بروز کردن تجهیزات در این بخش ها قرار گرفته است.

عبدالهی اظهار کرد: نساجی بروجرد بروز کردن تجهیزات را مد نظر دارد و با پیگیری های صورت گرفته، تکنولوژی این واحد بروز شده و برخی از قسمتها تجهیزاتش تغییر پیدا کرده است.

معاون اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به افزایش تولید در این واحد تولیدی گفت: پیگیری های صورت گرفته در آینده دو کارکرد مثبت دارد که یکی افزایش تولید است به طوری که تولید در این بخش دو برابر افزایش می یابد و کارکرد دیگر این که زمینه برای صادرات فراهم می شود.

وی بیان کرد: تاکنون حمایت هایی از نساجی بروجرد برای رونق تولید صورت گرفته چرا که نساجی یکی از واحدهای تولیدی موفق استان است و علیرغم اینکه محدودیت هایی در بحث کرونا و تحریم ها مشکلاتی ایجاد شده اما این واحد تولیدی از این آزمون ها سربلند بیرون آمده است.

عبدالهی افزود: این واحد تولیدی با تجهیزات بروز علاوه بر این که نیاز کشور را تامین می کند، در آینده نیاز برخی از کشورها را تامین می کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close