اخبار ایران

وام فرزندآوری به چه شهرهایی تعلق می‌گیرد؟

روزهای بروجرد- مصوبه وام فرزندآوری به شبکه بانکی ابلاغ شده است. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد وام فرزندآوری به همه افراد تعلق نمی‌گیرد و مردم برخی از استان‌ها نمی‌توانند وام فرزندآوری دریافت کنند. اما وام فرزندآوری به چه شهرهایی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس مصوبه مجلس، در سال جدید به خانواده‌ها وام فرزندآوری ۲۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد. وام فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم، ۴۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۶۰ و فرزند چهارم و پنجم ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومان است.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این وام فرزندآوری تنها به خانواده‌هایی تعلق می‌‌گیرد که نرخ باروری شهر محل تولد پدر و فرزند زیر ۲٫۵ باشد.

یعنی میزان باروری و زاد و ولد در شهر محل تولد پدر و فرزند کم باشد. دلیل این مساله این است که مهم‌ترین دلیل پرداخت وام فرزندآوری، تشویق زاد و ولد است. چراکه این وام بخشی از قانون جوانی جمعیت است که سال گذشته تصویب شد.

وام فرزندآوری به کدام شهرها تعلق می‌‌گیرد؟

هنوز لیست شهرها و استان‌هایی که وام فرزندآوری به آنها تعلق می‌‌گیرد مشخص نشده است. اما مرکز آمار ایران نرخ باروری استان‌های مختلف در سال ۹۹ را منتشر کرده است. بر این اساس نرخ باروری استان‌های مازندران، گیلان، البرز، سمنان و تهران از همه استان‌ها کمتر است.

اما نرخ باروری در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خورستان، یزد و خراسان شمالی از همه بیشتر است.

اما هنوز نرخ باروری همه شهرها به تفکیک اعلام نشده است. بر این اساس با مراجعه به سامانه ثبت‌نام وام فرزندآوری مشخص می‌شود که آیا وام فرزندآوری به فرد متقاضی تعلق می‌‌گیرد یا نه.

نرخ باروری استان‌های مختلف در سال 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close