اخبار جهان

پخش سریال “تهران” از تلویزیون دولتی اسراییل

روزهای بروجرد- سریال «تهران» با موضوع عملیات جاسوسی در جهت از کار انداختن سیستم‌های کامپیوتری نیروی هوایی ایران، از شبکه تلویزیون دولتی کان متعلق به رژیم صهیونیستی از ۲۲ژوئن ۲۰۲۰(۲تیر ۹۹) در حال پخش است.

این سریال توسط موشه زوندر، دانا ادن و مائور کوهن، در یک فصل و ۸قسمت تولید شده است. موشه زوندر پیش‌تر نیز سریال «فوضی»، محصول نتفلیکس را ساخته بود. دانیل سیرکرین، کارگردان این سریال است. او پیش‌تر فیلم «سلول گورین» و «استکهلم» را ساخته بود.

نیو سلطان، بازیگر زن اسرائیلی اما در این سریال نقش اصلی را عهده‌دار است. او در سریال تهران در نقش تامار رابینیان، مأمور موساد در بخش هک‌کردن سیستم‌های کامپیوتری بازی می‌کند. این نخستین ماموریت خارجی است که به وی محول شده و قرار است در تهران، زادگاهش، این ماموریت را به انجام برساند.

او در واقع مأمور است که با ایجاد اختلال در سیستم‌های کامپیوتری پدافند نیروی هوایی ایران، سامانه‌های دفاعی ایران را در برابر حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران از کار بیندازد. او همچنین مأمور است با هک‌کردن سیستم‌های کامپیوتری رآکتور هسته‌ای تهران، آن را از کار بیندازد.

این ماموریت درصورت موفقیت می‌توانست باعث بروز بحران‌‌های جدیدی برای منطقه خاورمیانه و جهان شود. اما تامار رابینیان در انجام این ماموریت شکست می‌خورد و در مدتی که در تهران است، آنگونه که در سریال تهران نشان داده شده، ریشه‌های ایرانی خود را پیدا می‌کند و عاشق یک فعال سیاسی در تهران می‌شود.

نیو سلطان در گفت‌و‌گو با هالیوود ریپورتر ادعا کرده است: از اینجا به بعد این سریال بیشتر درباره انسانیت و عواطف انسانی است. به گفته این بازیگر، سریال تهران درباره افراد واقعی است که ما کمتر آنها را می‌بینیم. زمانی که تامار وارد تهران می‌شود، ما زندگی مردم عادی و جادوی شهر را به بینندگان نشان می‌دهیم. اینگونه است که علاقه تامار به ریشه‌های ایرانی خود برای بیننده این سریال نیز معنا‌دار می‌شود.

شروین آل‌نبی در نقش این فعال سیاسی ظاهر شده است. نوید نگهبان در این سریال در نقش رئیس تامار بازی می‌کند. اما وضعیت تامار رابینیان در تهران به مخاطره می‌افتد چراکه مقامات امنیتی ایران که مدت‌هاست وی را شناسایی کرده و به هدف ماموریت وی در تهران پی برده‌اند، در پی دستگیری وی و سایر همکاران صهیونیستش هستند. ‌شان توب، نقش مأمور امنیتی ارشدی را بازی می‌کند که مأمور است تامار رابینیان و همکارانش را دستگیر کند.

در سریال ضد‌ایرانی تهران، نوید نگهبان، بازیگر ایرانی که در گذشته در سریال‌های هوم‌لند، ۲۴ و لاست‌ نیز بازی کرده، ایفای نقش کرده است. نوید نگهبان که پیش‌تر در فصل اول هوم‌لند در نقش ابونظیر بازی کرده بود، در فیلم جدید علاءالدین نیز ایفای نقش کرده است. ‌شان توب نیز دیگر بازیگر سریال تهران است. او در ایران متولد شده است. ‌

شان پیش‌تر در نقش هو ئینسن در فیلم «مرد آهنین» ایفای نقش کرده بود. او همچنین در فیلم «سقوط» به کارگردانی پل هیگس بازی کرده بود. سقوط در سال‌۲۰۰۶ جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرده بود. نوید نگهبان در سریال ضد‌ایرانی تهران در نقش مسعود تبریزی، فرمانده عملیات زمینی سابق موساد و‌ شان توب در نقش فراز محمد، افسر امنیتی ایرانی بازی کرده‌اند. این سریال توسط کمپانی تولیدات دانا و شائولا اشپیگل تهیه شده است.

آلون آرانیا، تهیه‌کننده اجرایی سریال تهران در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر به این مسئله اشاره کرده که در این سریال بیشتر دیالوگ‌ها به زبان‌های فارسی و عبری و زیر‌نویس انگلیسی است. این سریال پیش از شیوع ویروس کرونا در شهر آتن فیلمبرداری شده است.

لوکیشن اصلی سریال تهران، شهر آتن، پایتخت یونان است و بیشتر صحنه‌های این سریال در آتن به‌دلیل مشابهت‌های شهری با تهران فیلمبرداری شده است.

دانا ادن از تهیه‌کنندگان این سریال نیز در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر می‌گوید: برای تماشاگر، مشاهده مراحل اولیه آغاز یک ماموریت، وقایعی که حین ماموریت رخ می‌دهد و در نهایت شکست این ماموریت، جذاب‌تر است تا اینکه بخواهد پای یک سریال بنشیند و از اول تا آخر عملیات قهرمانانه یک جاسوس را نظاره‌گر باشد.‌

منبع: همشهری

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close