اخبار بروجردلرستان

معاون استاندار لرستان: استفاده از ماسک باید در بین مردم نهادینه شود

روزهای بروجرد- معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: استفاده از ماسک باید در بین مردم نهادینه شود.

محمود ثمینی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی بروجرد که امروز یکم تیرماه در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم مشارکت و همکاری خوبی از ابتدا تاکنون داشته‌اند و زمانی‌که خطرات این ویروس گفته شد مردم خود در خانه ماندند که این امر نشان‌دهنده حساسیت آن‌ها است.

وی تصریح کرد: اینکه چه شد به یکباره این حساسیت‌ها کم شد ناشی از شرایط اقتصادی جامعه است که در واقع نمی‌توان برای مدت طولانی مشاغل را تعطیل نگه داشت.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برخی از مواقع تصمیماتی اخذ می‌شد که این ویروس کنترل شود و اگر مردم رعایت نمی‌کردند کار سخت‌تر از این می‌شد.

ثمینی اضافه کرد: اکنون باید ضمن رسیدن به فهم مشترکی در بین مردم مبنی بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها به‌خصوص پرهیز از شرکت در اجتماعات و تأکید بر استفاده از ماسک، بستن برخی جاها و تعطیلی و گرفتن در دستور کار نیست و ناچار هستیم که زندگی مسالمت‌آمیزی با این ویروس داشته باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر حداقل‌ترین، ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین ابزار برای پیشگیری ماسک است که می‌توان از آن استفاده کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: علاوه بر استفاده از ماسک پرهیز از شرکت در اجتماعات اعم از مراسم‌های ختم و عروسی از دیگر موارد پیشگیری از کرونا است که باید مورد تاکید، آموزش و اطلاع‌رسانی قرار گیرد.

ثمینی عنوان کرد: آنچه مسلم و مورد تأکید سازمان بهداشت جهانی و متخصصین قرار دارد همین استفاده از ماسک است بنابراین بدون اینکه در برابر این دستورالعمل مقاومت شود باید با مردم به فهم مشترکی رسید که به‌صورت همگانی استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: باید نهایت تلاش برای نهادینه کردن استفاده از ماسک در جامعه صورت گیرد تا افراد همواره این ابزار پیشگیری را مورد استفاده قرار دهند و افرادی‌که توان تهیه ماسک را ندارند نیز از سوی خیرین، ماسک مورد نیاز آن‌ها تأمین شود.

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت ماسک بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است که تلاش می‌شود قیمت ماسک در استان به کمتر از ۱۰۰۰ تومان کاهش یابد.

ثمینی خاطرنشان کرد: فرهنگ برگزاری مراسم ختم و تشییع‌جنازه‌ها قابل‌تحسین است ولی اکنون در شرایط خاصی قرار داریم که باید سلامت فرد و خانواده و جامعه در اولویت باشد که باید با ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی برگزار شوند.

وی اضافه کرد: دوست نداریم بیماران به علت نبود تخت در کف بیمارستان‌های قرار گیرند بنابراین باید موارد و نکات پیشگیری از سوی مردم رعایت شود تا با مدیریت بیماری به تعادلی در بیماران پذیرش شده و ترخیص شده رسید.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: فصل سوم و چهارم سال را در پیش داریم که امکان همپوشانی این ویروس با بیماری‌های دیگری اعم از آنفلوانزا وجود دارد بنابراین باید آمادگی لازم برای فصول پیش رو را داشت.

ثمینی ادامه داد: سیستم بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری قرار دارند و در شرایط سختی طی چهار ماه گذشته کارکرده‌اند درحالی‌که شاید برای ما به‌عنوان افراد عادی زدن یک ماسک ساده غیرقابل‌تحمل باشد و برای نزدن آن دنبال توجیح و بهانه‌های مختلفی باشیم.

وی عنوان کرد: این بیماری را علوم پزشکی نیاورده است که انتظار داشته باشیم تماماً وظیفه علوم پزشکی است که بیماری را بدرقه کند بلکه باید با یک همکاری همگانی در برابر این بیماری ایستاد و در عین حال بیماری است که دنیا را درگیر کرده است و خاص یک کشور و منطقه نیست.

معاون استاندار لرستان اظهار کرد: کشورهایی که مدعی قدرت و ثروت بودند بیشتر از دو ماه نتوانستند مردم خود را پشتیبانی کنند.

ثمینی تصریح کرد: در مواقع بحرانی ممکن است مجدد نظارت‌ها و برخوردهای قانونی با شدت بیشتری اعمال شود ولی در همین شرایط جاهایی همچون قبرستان‌ها را باید بسته نگه داشت و شهرداری نیز با تأکید بر پروتکل‌هایی، صاحبان عزا را متقاعد بر عدم برگزار مراسم کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از شهرستان‌های لرستان از نظر کرونا در وضعیت زرد قرار دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close