اخبار ایران

مشاهده نور شدید نارنجی در شرق تهران/ سخنگوی وزارت دفاع: یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین منفجر شد

روزهای بروجرد- ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز -جمعه- انفجار و نور شدیدی در منطقه شرق تهران رویت شده است. به سرعت تصاویر و کلیپ‌هایی از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان در این باره با عنوان «مشاهده شی نورانی در شرق تهران»، نوشت: از دقایقی پیش در برخی رسانه‌ها و صفحات مجازی تصاویری منتسب به انفجار در شرق تهران و حوالی پردیس منتشر شده است.

الجزیره نیز با انتشار یک خبر فوری به نقل از رسانه‌های داخلی ایران از وقوع انفجار شدید در منطقه شرق تهران خبر داد.

توییتر الحدث و العربیه نیز در خبری فوری، از انفجار در پایگاه نظامی در شرق تهران خبر دادند. هنوز این خبر از سوی مراجع رسمی تایید و یا تکذیب نشده است.

بی‌بی‌سی نیز در این باره نوشت: تصاویر منتشر شده و گزارش‌ها در شبکه های اجتماعی حاکی از دیده شدن نوری در شرق تهران است که از زمین نشات می‌گیرد و تا ارتفاع بالا آسمان را روشن می‌کند.

کانال تلگرامی سپاه سایبری پاسداران نیز دقایقی پیش با انتشار یک پست نخستین واکنش را به این خبر را نشان داد و نوشت: ۲ فرضیه برای شی نورانی: فرضیه اول: معدوم سازی مهمات قدیمی و فرضیه دوم: احتمال انفجار زاغه مهمات.

حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتشار نور نارنجی در شرق تهران، به جای تایید یا رد احتمال انفجار گفت: جزییات این موضوع در دست بررسی است.

در همین زمینه یک منبع آگاه در نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که موضوع در دست بررسی قرار دارد، از مردم خواست تا بدون توجه به شایعه‌سازی‌های رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب، منتظر اعلام اخبار رسمی درباره جزئیات این اتفاق باشند.

میرشهاب الدین قوامی (مدیر روابط عمومی اورژانس تهران) در گفتگو با مهر: تا این لحظه تقاضایی از اورژانس مبنی بر اعزام تکنسین و آمبولانس در این خصوص نداشته‌ایم.

اورژانس آمادگی دارد، تا در صورت تقاضای آمبولانس یا وقوع حادثه به سرعت نیرو و تجهیزات به محل اعزام کند.

 در همین زمینه یک منبع آگاه در نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که موضوع در دست بررسی قرار دارد، از مردم خواست تا بدون توجه به شایعه‌سازی‌های رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب، منتظر اعلام اخبار رسمی درباره جزئیات این اتفاق باشند.

 

در همین رابطه، نورنیوز نوشت اخبار دریافت شده حاکیست، تصاویری که از بامداد روز جمعه در فضای مجازی با عنوان وقوع انفجار در منطقه شرق تهران منتشر شده مربوط به انفجار یک مخزن گاز صنعتی در حاشیه یکی از مراکز وزارت دفاع بوده و هیچ ارتباطی به تاسیسات نظامی واقع در منطقه فوق ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به شنیده شدن صدای انفجار در مناطقی از شرق تهران، گفت که این صدا مربوط به انفجار یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین بوده و این حادثه هیچ تلفاتی به همراه نداشته است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم داود عبدی، معاون فرهنگی و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره علت انفجار بامداد جمعه در شرق تهران گفت: یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین منفجر شد که این انفجار توسط عوامل آتش‌نشانی و اطفاء حریق کنترل و مهار شد و به لطف خدا هیچ تلفاتی نیز به همراه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در محل مستقر و در حال بررسی دقیق‌تر موضوع هستند. ان‌شاءالله به محض این که اطلاعات تکمیلی را به دست بیاوریم، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close