لرستان

فاز نخست پالایشگاه پلدختر به بهره‌برداری می‌رسد

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: فاز نخست پالایشگاه پلدختر تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، اسد عبداللهی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پالایشگاه پلدخترکه با حضور نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار پلدختر و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد پالایشگاه پلدختر را یکی از پروژه‌های بزرگ و اساسی استان دانست و اظهارداشت: در لرستان ۱۱۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید تعریف شده که پالایشگاه پلدختر یکی از این پروژه‌هاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاران پروژه پالایشگاه پلدختر افزود: این پروژه نخستین پروژه بخش خصوصی کشور است که بدون استفاده از تسهیلات دولتی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ ماه از آغاز عملیات اجرایی این پروژه می‌گذرد عنوان کرد: فاز نخست این پالایشگاه تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و با اجرای آن زمینه سرمایه‌گذاری برای سایر صنایع نیز ایجاد می‌شود.

عبداللهی به لزوم تعیین تکلیف راه دسترسی این پالایشگاه تا دو هفته دیگر تاکید کرد و گفت:  با همکاری دستگاه‌های اجرایی نواقص مربوط به آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌های لازم آن حداکثر تا یک ماه دیگر برطرف شود.

پالایشگاه پلدختر نخستین پروژه خصوصی در کشور است که در چهار فاز به بهره‌برداری می‌رسد، خوراک آن نفت خام است و در فاز نخست آن گازوئیل، قیر و لوبکات تولید می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close