اخبار ایران

علم الهدی: حضور زائران بسیار کم شده و معضل اقتصادی جدی‌ای را برای مردم مشهد ایجاد می‌کند

روزهای بروجرد- حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت گفت از شما آقای حریرچی درخواست دارم تا به مشهد با وضعیت ویژه‌ای نگاه کنید، مسئله تعطیلی و بستن درهای حرم یک جریان برخوردی شدید با عمق عواطف و احساسات عاشقان اهل بیت علیهم السلام در سراسر دنیا بود و فشار سنگینی را به تولیت آستان قدس رضوی وارد کرد، شما مستحضرید که حرم امام رضا علیه السلام وسعت زیادی دارد و بحمدالله با دقت عظیم، پروتکل‌های بهداشتی در حرم رعایت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او ادامه داد: فشار سنگین دو جانبه‌ای هم از سمت مردم و هم از سمت اصناف و بازاری‌های اطراف حرم برای مسائل اقتصادی وجود دارد که باید با توجه به این خواسته‌ها برای مشهد طرح محدودیت زیارت و اقتصادی ریخته شود. با اینکه الان در دهه کرامت هستیم و اوج حضور زائران در مشهدالرضا بوده است، به دلیل محدودیت‌ها مقدار حضور زائران بسیار کم شده است و این مهم معضل اقتصادی جدی‌ای را برای مردم مشهد ایجاد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان با تاکید به نقش ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: همینطور که به مردم گفته می‌شود با کرونا زندگی کنند ماهم باید بر اساس کرونا شهرها و استان‌ها را مدیریت کنیم تا فشار اقتصادی بیش از این مردم را آزار ندهد.

او در ادامه گفت: ما باید برای مشهد برنامه ریزی خاصی داشته باشیم تا هم جوابگوی عواطف زیارت باشد و هم اقتصاد شهر مشهد فلج نشود. با یک مدیریت صحیح و تأمین منابع می‌شود زائران را در ورودی‌های شهر غربالگری کرد تا اقتصاد و عواطف زائران سرکوب نشود.

علم الهدی اضافه کرد: مردم مشهد در وضعیت اقتصادی نامطلوبی هستند، زیرا اقتصاد مشهد حول محور زیارت می‌چرخد، خداراشکر در جهت درمان، مشهد مقدس با کمبودی مواجه نشد و با همراهی بسیج دانشگاه علوم پزشکی، غربالگری گسترده مردم در خانه‌هایشان صورت گرفت. ان شاء الله با عنایت خداوند و مدیریت صحیح بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: مسئله ابتلاء در شهر زیارتی مشهد وضع نامطلوبی دارد و توسعه این بیماری زیاد شده است، اما از ابتدای این امر، استان خراسان رضوی با همت بالای استاندار و نیروی‌های جهادی، مشهد و استان در وضعیت خوبی قرار گرفت.

او افزود: استاندار خراسان رضوی توانست با وجود شرکت‌های معین بخشی از سرمایه مورد نیاز استان را تأمین کند و بخشی دیگر را به تأمین وسایل بهداشتی در دانشگاه‌ها اختصاص دهد، اما بازهم کافی نیست.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “علم الهدی: حضور زائران بسیار کم شده و معضل اقتصادی جدی‌ای را برای مردم مشهد ایجاد می‌کند”

  1. منبع در آمد کلان شهر مشهد به خطر افتاده چون کرونا امده وزایر کم میاد
    این موضوع خیلی به روشنی نشان می دهد که همه ، هم و غم
    عده ای شده است شلوغی و زواربیشتر برای شهری بزرگ، و
    این کسادی خسرانیست بزرگ . اقا جان این چه حرفیست که
    میزنی . در کجای کشورهای مترقی دنیا ، برای درامد زایی چشم به ورود زایر بسته اند . بجای اینکه زانوی غم بگیری ،کمی هم دلسوز مردم باش و برنامه های گسترده برای اشتغالزایی مردم از مسئولان بخواه .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close