اخبار بروجردویژه ها

عباس گودرزی: مجلس به روزمر‌گی افتاده/قالیباف:حرف درستی نیست

روزهای بروجرد- رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده بروجرد گفت: در ارتباط با این صحبت شما که می‌گویید ما اینجا وقتمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تلف می‌کنیم، حرف درست و صحیحی نیست.

به گزارش فارس، عباس گودرزی در صحن علنی مجلس طی تذکری به استناد ماده ۲۲ بند ۱۱ اظهار داشت: شأن مجلس اقتضا می‌کند که نسبت به وضعیت فعلی معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان این که اولویت اول کشور اقتصاد و رسیدگی به حال ضعفا است، اضافه کرد: تذکر و دستور بعدی مشکلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل نمی‌کند و ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فقط دچار روزمرگی خواهد کرد، بنابراین برای حفظ اقتدار و شأن مجلس باید به این مهم توجه کنیم.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شأن مجلس در این نیست که ما بخواهیم سؤال بپرسیم، به مجلس بیاوریم و دو ماه وقت مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیریم و آخر هیچ (اشاره به طرح سؤال نمایندگان از رئیس جمهور) مردم از ما حل مسأله می‌خواهند و مقام معظم رهبری فرمود مجلس یازدهم، مجلس امید و انتظار است.

گودرزی خطاب به قالیباف تصریح کرد: آقای قالیباف! تمام کارها و مأموریت‌های روزمره مجلس فعلا متوقف شود و هر کمیسیونی یک مأموریت و یک مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری کند و سر ماه از کمیسیون‌ها پاسخ بخواهید. این که ما در هفته دو جلسه علنی داریم و یکی از همین جلسات مثل امروز به بطالت بگذرد.

وی به دستور کار صحن علنی امروز مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: والله بالله می‌توان انتخاب ناظرین مجلس در شوراهای مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی یک جلسه فوق‌العاده انتخاب و معرفی کرد. من تقاضا دارم که متناسب با شرایط فعلی کشور هر کمیسیون یک مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال و شبانه روز ظرف یک ماه به شما پاسخ دهیم. بنابراین از هیأت رئیسه می‌خواهم که این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از کمیسیون‌ها مطالبه کنند، وگرنه من نگران این هستم که با این روزمرگی مجلس امید مردم مخدوش شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر عباس گودرزی اظهار داشت: من، شما و همه دوستان نمی‌توانیم خلاف آیین نامه عمل کنیم. در ارتباط با این صحبت شما که می‌گویید ما اینجا وقتمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تلف می‌کنیم، حرف درست و صحیحی نیست.

وی افزود: ما در حال اجرای آیین نامه هستیم و در بخش نظارت نمایندگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طبق قانون در شوراهای مربوطه انتخاب می‌کنیم و یکی از مهمترین وظایف مجلس شورای اسلامی است، چه بسا نمایندگان ناظر ما در شوراهای مربوطه به درستی نظارت کنند و کارشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند، بخشی از این مشکلات حل شود. بنابراین نگویید این کارها بیهوده است، بلکه عین وظیفه ماست و همکاران من با دقت حتماً این کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند و من تشکر می‌کنم.

قالیباف تصریح کرد: این که فرمودید اولویت‌ها مشخص شود حرف درستی است. همکاران و روسای کمیسیون‌ها می‌دانند که جمع هیأت رئیسه و روسای کمیسیون‌ها هر هفته دوشنبه‌ها از ساعت ۶ صبح جلسه مشترک داریم و دستور جلسه هم فقط اولویت‌های مربوط به کمیسیون‌ها است که در دستورکار است و فردا صبح هم ما این جلسه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم.

وی خاطرنشان کرد: در هفته‌ای هم که گذشته همه کمیسیون‌های اقتصادی ما در این زمینه فعال بودند و کار انجام دادند، بنابراین طبیعتا اجرا به عهده دولت است، ما باید در این مسیر کار نظارتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهیم و اگر نیازی در حوزه قانون وجود دارد و مشکلی است، ما باید مرتفع کنیم و در جلساتی هم که تشکیل می‌شود پیگیر این موضوع هستیم.

رئیس مجلس تأکید کرد: حتماً موضوع ما در مجلس اقتصاد است، بنابراین خواهشمندم که قضاوت‌های درستی در این زمینه داشته باشید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close