اخبار بروجرد

طرح جابجایی ایستگاه‌های اتوبوس شهر در بروجرد ضروری است

روزهای بروجرد- اگر گذرتان به خیابان صفا بویژه محدوده سه راه جعفری افتاده باشد از وضعیت آشفته، ترافیک و بی نظمی عجیب و غریبی که در آن وجود دارد کلافه می شوید در خیابان کم عرض صفا چندین اتوبوس پارک کرده‌اند؛ محدوده سه راه جعفری مبدا سفرهای درون شهری با اتوبوس محسوب می شود.

اعتراض اتوبوسرانان بروجرد
اعتراض اتوبوسرانان بروجرد

پارک کردن یک اتوبوس یا خارج شدن آن خود چند دقیقه جریان ترافیک را در مرکز شهر مختل می کند.

حالا شورای ترافیک شهرستان بروجرد تصمیم گرفته است ایستگاه های اتوبوس شهری را به ۵۰۰ متر بالاتر در محدوده پارک صفا انتقال دهد اما این امر با اعتراض رانندگان اتوبوس های بخش خصوصی مواجه شده و چند روزی از کار حمل و نقل شهروندان را مختل کرده است.

معاون عمرانی فرمانداری در این باره به ایرنا گفته است: با توجه به این که از میدان قیام تا صفا به عنوان هسته مرکزی شهر محسوب می شود، ترافیک در این مسیر بسیار زیاد بوده و حتی تردد به سختی صورت می‌گیرد و حرکت اتوبوس ها از سه راه جعفری و در هسته مرکزی شهر نیز این بار ترافیکی را سنگین تر کرده اند.

مسعود فلاح البته از اجرای طرح دیگری نیز با هدف نظم دهی به ترافیک مرکز شهر نیز خبر می دهد: در فاز بعدی تردد خودرو از میدان صفا تا قیام حذف می شود که شورا این طرح را تصویب کرده و تلاش می شود تا اجرا شود.

وی تصریح می کند: در بسیاری از شهرها در هسته مرکزی و در کنار بازار سنتی ترددی صورت نمی گیرد و پیاده رو سازی با هدف حفظ بافت قدیمی و تاریخی انجام می شود. از میدان صفا تا سه راه جعفری چند ایستگاه اتوبوس وجود دارد که این خود سبب تجمع افراد می شود که مقرر شد ایستگاه ها به حدود ۵۰۰ متر بالاتر از میدان صفا جابجا شود البته در کنار این اقدامات برنامه ریزی هایی برای پیاده رو سازی خیابان جعفری با هدف عدم تردد خودرو نیز در دستور کار قرار گرفت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close