اخبار بروجردویژه ها

رییس دادگستری بروجرد: تعداد زندانیان در بروجرد به ۶۰۰ نفر کاهش یافته است

رئیس دادگستری بروجرد با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی در مناطق گردشگری گلدشت، ونایی و بندیزه در حد بالایی است، گفت: در این رابطه ۱۰۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

به گزارش مهر، حمیدرضا بوالحسنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه قضائی شهرستان بروجرد در طول یکسال گذشته تا امروز با در نظر گرفتن اهداف مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه اقدامات زیادی را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: همانطور که ریاست قوه قضائیه فرمودند خط قرمز ما هم در برخورد با مفاسد اقتصادی است.

رئیس دادگستری بروجرد ادامه داد: در زمینه برخورد با مفاسد اقتصادی چندین پرونده در ادارات به طور نمونه در شهرداری بروجرد و … تشکیل داده ایم که برخی از پرونده‌ها به دادگاه بدوی جهت تعیین نظر رفته و برخی هم در حال رسیدگی هستند که منتظر نتیجه قطعی آنها هستیم تا به مردم اعلام کنیم.

بوالحسنی با بیان اینکه برخورد با جرایم خشن را نیز در دستور کار داریم، اظهار داشت: گرچه سیاست ریاست قوه قضائیه بر کاهش جمعیت زندان است اما این امر هیچ منافاتی با برخورد با جرایم خشن ندارد.

وی گفت: در سال گذشته ۹ فقره اجرای حکم قصاص در بروجرد داشتیم که ۴ فقره از آنها با حسن نیت اولیای دم و مساعدت دستگاه قضائی و کمیته صبر منجر به صلح شد و ۵ فقره هم اجرای حکم قصاص انجام شد.

رئیس دادگستری بروجرد تاکید کرد: در زمینه جرایم قتل‌ها، سرقت‌ها و کلاهبرداری‌ها و قاچاقچیان هیچ تعارفی نداریم و تمامی متخلفین رصد و شناسایی شده اند.

بوالحسنی ادامه داد: هزار و ۲۰۰ زندانی در بروجرد به ۶۰۰ نفر کاهش یافته است و زندانیان فعلی متخلفین مواد مخدر، سرقت و جرایم سنگین هستند.

وی تغییر کاربری اراضی زراعی از سوی کشاورزان را غیرقانونی عنوان کرد و افزود: تغییر کاربری از سوی قانون گذار منع شده است اما امروز مشاهده می‌کنیم این امر در شهرستان بروجرد در مناطق گردشگری گلدشت، ونایی و بندیزه در حد بالایی است و بیداد می‌کند.

رئیس دادگستری بروجرد تغییر کاربری اراضی زراعی به مسکونی را جرم دانست و گفت: یکپارچه کردن اراضی مد نظر قانون گذار بوده و کشاورزان نباید به این منابع خسارت وارد کنند این در حالی است که در زمینه برخورد با متخلفین تغییر کاربری اراضی زراعی ۱۰۰ پرونده تشکیل داده ایم که رأی همه آنها صادر شده و باید اجرا شود.

بوالحسنی با بیان اینکه تلاش در راستای کاهش اطاله دادرسی از دیگر اهداف دادگستری بروجرد است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم کمبود قاضی و هم کمبود کارمند در دادگستری بروجرد داریم اما با این وجود توانسته ایم در طول یکسال گذشته ۶۷ هزار پرونده را رسیدگی و مختومه کنیم.

وی یادآور شد: همچنین طی یک سال گذشته ۱۸ هزار پرونده در شورای حل اختلاف بروجرد مختومه شده است.

رئیس دادگستری بروجرد از مردم خواست دستگاه قضائی را در ایجاد امنیت یاری کنند تا این واحد بهتر بتواند در برقراری امنیت و نظم و آرامش شهروندان گام بردارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close