اخبار لرستان

خرید ۲۰ آمبولانس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای لرستان

روزهای بروجرد- رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان گفت: ۲۰ آمبولانس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای استان خریداری شده است.

دکتر علاالدین شیخی ۲۸ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ۵۷ هزار و ۶۱ ماموریت انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته ۳۷۸ پرواز هوایی در الیگودرز و ۲۳۵ پرواز هوایی در خرم‌آباد انجام شده و از مجموع کل ماموریت‌های انجام شده ۱۰۸۲ مورد زن باردار بوده است.

شیخی با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر در مرکز اورژانس ۱۱۵ مشغول ارائه خدمات هستند، بیان کرد: برای ارتقاء خدمات ۱۱۵ نیاز است ۱۰۰ نفر دیگر را جذب کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان اضافه کرد: سال گذشته ۱۳ نفر جذب کردیم و جذب ۱۳ نفر دیگر  در دست اقدام است.

وی از اخذ موافقت اولیه جذب ۱۷ نیروی جدید در فوریت‌های پزشکی استان خبر داد و گفت: در نامه رئیس سازمان اورژانس کشور به وزیر بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی تاکید شده که از سهمیه ۲۰۰۰ نفری جذب نیرو سهمیه ۵۰ نفری به لرستان داده شود.

این مسئول درخصوص تامین تجهیزات اظهار کرد: چند ماه گذشته تاکنون ۲۰ آمبولانس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای استان خریداری و سه مرکز فوریت‌های پزشکی در شهرهای نورآباد، الشتر و خرم‌آباد راه‌اندازی شده است.

شیخی درباره آخرین وضعیت تخصیص بالگرد امداد به لرستان افزود: رایزنی هایی برای اختصاص بالگرد تملیکی به استان انجام شده شرط این مهم داشتن آشیانه در استان بوده که از  سال گذشته تا کنون یک میلیارد تومان برای ایجاد این زیرساخت تخصیص یافت و مراحل احداث آن در پردیس کمالوند جنب بیمارستان در دست ساخت خرم آباد در حال انجام است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان بیان کرد: هم‌اکنون ۲ پایگاه هوایی امداد با بالگردهای هوانیروز و شرکت هلیکوپتری ایران در استان خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ اتوبوس آمبولانس در خرم آباد و بروجرد فعال هستند و برای شهرستان‌های پلدختر و الیگودرز ۲ دستگاه دیگر درخواست کرده‌ایم؛ در اتوبوس آمبولانس‌ها بین ۸ تا ۹ تخت بیمارستانی با تمام امکانات وجود دارد.

شیخی گفت: همچنین درخواست دریافت ۲۵ موتورلانس برای شهرهای مختلف استان را انجام داده‌ایم.

وی عنوان کرد: از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور ساخت آشیانه به اورژانس تخصیص داده شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close