اخبار جهان

آیا کویت بندر فاو را از عراق می‌خرد؟

روزهای بروجرد- عراق این روزها وضعیت پیچیده‌ای دارد. در اوج بحران اقتصادی، درمانی و پولی عراق، یکی از نمایندگان پارلمان عراق، کویت را متهم کرد که برنامه‌هایی برای خرید بندر فاو از برخی از مسئولان سیاسی کشورش دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین یکی از نمایندگان پارلمان عراق فاش کرد، دولت کویت قصد دارد با توجه به بحران شدید پولی و مالی عراق برخی از طرف‌های دولتی این کشور را مجاب به توقف پروژه بزرگ فاو و تبدیل شدن آن به بندری برای تخلیه و بارگیری در منطقه کرده و در مقابل پرداخت غرامت به شرکت‌های حاضر در این پروژه و کمک بلاعوض چند میلیارد دلاری به عراق مانع از انجام این کار شود.

عالیه نصیف نماینده پارلمان عراق به رسانه‌های این کشور گفت، بر اساس طرح کویت در حال حاضر برخی از طرف‌های دیپلماتیک این کشور در حال چانه‌زنی و مذاکره با طرف عراقی هستند و وزیر خارجه کویت در سفر اخیرش به عراق نیز حامل این پیشنهاد برای مسئولان عالیرتبه عراقی بود  تا به جای احداث و مرتبط کردن بندر فاو به کانال خشک عراق، بندر مبارک کویت به این کانال مرتبط و واردات عراق از این طریق انجام شود که به تعبیری، این کار نوعی فروش شهر فاو به کویتی‌ها محسوب می‌شود.

به اعتقاد این نماینده، کویتی‌ها قصد دارند با سوءاستفاده از بحران مالی شدید عراق مانع از پیشرفت این پروژه سودآور برای عراق شوند و با پرداخت غرامت همه چیز را به نفع خود پایان دهند، این در حالی است که در صورت تکمیل این پروژه درآمدهای آن برای عراق معادل یک‌سوم از درآمدهای نفتی این کشور خواهد بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close