اخبار بروجردویژه ها

۶۰ میلیارد تومان برای آزادراه خرم‌آباد – بروجرد تخصیص یافت

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور گفت: ردیف اعتبار آزادراه خرم آباد – بروجرد سال گذشته تخصیص داده نشد اما امسال ۶۰ میلیارد تومان به طرح تزریق شده و در حال خرید قیر هستیم.

به گزارش ایرنا خیراله خادمی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با حضور وزیر راه و شهرسازی افزود: ۲۵ درصد این رقم اکنون برای خرید قیر جذب شده و طرح با پیشرفت ۸۲ درصد در حال انجام است.

وی اظهار داشت: ۱۸ درصد مابقی طرح مربوط به تامین قیر و آسفالت می باشد که هفته گذشته ۲ هزار تن قیر معادل هفت میلیارد تومان به طرح تزریق شده  و روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت معادل تولیدی پنج کارخانه در محل استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این آزادراه در قطعه خرم آباد – بروجرد جز پنج طرح آزادراهی قابل بهره برداری در سال ۹۹ است ادامه داد: نخستین تونل سه خطه ایران به صورت آزادراهی و به طول ۳.۲ کیلومتر در این پروژه بهره برداری خواهد شد.

خادمی اضافه کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان از سهم دولت برای این طرح مانده که درخواست شده از محل اوراق مشارکت یا فروش اسناد خزانه تامین شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور همچنین در خصوص راه آهن خرم آباد – دورود – اندیمشک گفت: در جلسه قبلی ستاد مقاومتی با حضور وزیر راه و شهرسازی در ۲۱ بهمن سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان تزریق اعتبار به این طرح مصوب شد که اجرایی شده و این مبلغ برای بخشی از مطالبات پیمانکار و معارضان پرداخت شد.

خادمی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید سال ۹۹ از محل اوراق به این طرح کمک کنیم  که در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه مصوب آن پیشنهاد شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close