اخبار بروجردلرستان

۳۴۰ بیمار در بخش کرونای بیمارستان‌های لرستان بستری هستند

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۳۴۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بخش‌های معمولی و مراقبت های ویژه کووید ۱۹ مراکز درمانی استان بستری هستند.

محمدرضا نیکبخت در یک برنامه تلویزیونی افزود: در حال حاضر ۱۵۴ تخت ویژه این بیماران در استان خالی است اما از ۳۴۰ فرد بستری شده، ۳۵ مبتلا  و ۷۰ نفر مشکوک در بخش‌های ویژه و “آی سی یو” بستری شده اند.

وی اظهار داشت: افراد جان باخته از بیماری کرونا در استان بالای ۶۰ سال دارند اما به تازگی جوانان ۲۳ ، ۳۴ و ۴۱ ساله و سه نفر ۵۰ ساله بدون هیچگونه بیماری زمینه ای نیز بر اثر کرونا جان باخته اند.

وی گفت: تاکنون ۲۹۷ نفر به علت این بیماری در استان فوت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ادامه داد: ۲۰۰ میلیون ویروس با عطسه منتقل می‌شود بنابراین باید علاوه بر موارد گفته شده مردم دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

نیکبخت تصریح کرد: همچنان وضعیت شیوع کرونا در خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا و دورود قرمز، چگنی و سپیددشت سفید و مابقی شهرها نیز زرد است.

وی اضافه کرد: دادستانی و نیروی انتظامی با هماهنگی فرمانداری هر شهرستان موظف شده‌اند علیه افراد و مکان هایی که عروسی برگزار می‌کنند اعلام جرم نمایند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close