اخبار لرستان

۳۲ درصد جمعیت زندانیان لرستان مربوط به سرقت است

روزهای بروجرد- مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان گفت: ۳۲ درصد جمعیت زندانیان استان مربوط به سرقت است.

عبدالمجید کشوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از محورهای ما در بحث پیشگیری از ابتلای زندانیان به کرونا ویروس، قطع زنجیره انتقال با رعایت فاصله اجتماعی بوده که آن را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس در لرستان ۲۰۰۰ زندانی را به مرخصی فرستادیم، افزود: دربحث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مرخصی پایان حبس به ۵۰۰ زندانی در لرستان داده شد.

مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان با بیان اینکه خیلی از استان‌های کشور به‌خاطر امنیت سرمایه‌گذاری مسائل را رسانه‌ای نمی‌کنند، گفت: بیان برخی مسائل نباید صورت گیرد و فضا و امنیت روانی جامعه را مشوش کنیم.

کشوری در خصوص تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان در داخل زندان‌های لرستان، افزود: زندان مرکزی خرم‌آباد ظرفیت‌های محدود خود را دارد و افراد براساس جرائم سرقت، جرائم خشن، مالی، سن، جنس و… تفکیک و طبقه‌بندی می‌شوند.

مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان گفت:در زندان‌ها بخش ایزوله داریم و غربالگری هر روز انجام می‌شود چنانچه زندانی بیمار باشد از بقیه زندانیان جدا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۲ درصد جمعیت زندانیان استان مربوط به سرقت و ۲۸ درصد مربوط به مواد مخدر است که سرقت جرم اول و مواد مخدر جرم دوم محسوب می‌شود، بیان کرد: با برداشتن مجازات اعدام از زندانیان مواد مخدر به نظر می‌رسد جابجایی نرخ این جرائم را در سطح جامعه داشته باشیم و مواد مخدر جایگاه خود را در رتبه اول ببیند.

کشوری با طرح این سوال که با وضعیت فرسودگی و عدم استانداردسازی زندان‌های لرستان و اعتبارات کم چگونه باید از ورود مواد مخدر به داخل زندان جلوگیری شود؟ گفت: هیچ زندانبانی نمی‌تواند تاکید کند که مواد مخدر در زندان‌ها وجود ندارد.

مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان گفت: برای نصب دستگاه ایکس ری مشکلاتی داریم چرا که اعتبار برای نصب این دستگاه گران را نداریم اما در حال حاضر دو زندان مرکزی خرم آباد و دورود مجهز به این دستگاه هستند.

وی گفت: از زمان شروع مسئولیتم در استان از سه کارشناس برای کشف مواد مخدر و جلوگیری از ورود آن به زندان‌ها استفاده کردیم.

کشوری با بیان اینکه گرانی مواد مخدر در زندان نشان از کم بودن آن است و ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد نرخ عرضه مواد مخدر در زندان‌های لرستان بسیار بالاست، تصریح کرد: مبارزات جدی خود را در این راستا داریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close