اخبار بروجرد

معاون سیاسی فرمانداری بروجرد: ۱۳ محله آسیب پذیر بروجرد شناسایی شدند

روزهای بروجرد- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بروجرد گفت: ۱۳ محله آسیب پذیر در بروجرد شناسایی شدند که هماهنگی و برنامه ریزی لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی دراین محلات با همکاری دستگاه های متولی انجام شده است.

به گزارش ایرنا احمد گودرزیان در جلسه شورای مواد مخدر شهرستان که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر چهار کمپ ترک اعتیاد مجاز در بروجرد فعال بوده و هشت مورد دیگر نیز در حال دریافت مجوز هستند.

وی افزود: جمع آوری معتادین و تلاش برای ساماندهی و ترک اعتیاد آنها نتیجه خوبی را به دنبال دارد که با همکاری دستگاه های مرتبط اقدامات تاثیر گذار تری انجام می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بروجرد بیان کرد: برای پیشگیری از اعتیاد و خطرات این بلای خانمان سوز باید مربیانی برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی در مدارس حضور داشته باشند و دانش آموزان را نسبت به این آسیب ها آگاه سازد.

رئیس بهزیستی بروجرد افزود: سال گذشته به ۱۰۰ نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

کرم رضا پیردایه گفت: در بروجرد ۲ مرکز برای معتادین کارتن خواب و یک مرکز کاهش آسیب اجتماعی وجود دارد و امسال تعطیلی کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز نیز در دستور کار این نهاد حمایتی قرار گرفته است.

مسئول مرکز تی سی بروجرد نیز گفت: سال گذشته ۱۱۵ نفر به این مرکز مراجعه کردند که ۶۰ نفراز آنها از دام اعتیاد رها شدند.

علیرضا رخشان با اشاره به این که بیش از ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به این مرکز بهبود می یابند، اضافه کرد: در این مرکز برنامه ها علمی و خدمات مختلفی برای پاک شدن معتادان ارائه می شود.

وی بیان کرد: از هر ۱۰۰ نفرمعتاد مراجعه کننده به این مرکز ۴۰ نفر بهبود می یابند.

مسئول بهداشت محیط بروجرد افزود: برخی از سفره خانه ها اقدام به عرضه قلیان می کنند و در این راستا سال گذشته ۱۳ سفره خانه عرضه کننده قلیان پلمپ شدند.

محمود رازانی اضافه کرد: ۶۰۰ جام قلیان سال قبل از این مراکزعرضه جمع اوری و معدوم شد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close