اخبار ایران

وزیر بهداشت: از شیوع کرونا در پاییز نگران هستیم

روزهای بروجرد- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بهبود نسبی شرایط کرونا در روزهای اخیر و عدم افزایش مبتلایان و موارد فوتی در کشور خبر داد و ضمن هشدار در خصوص احتمال افزایش بیماری در فصل پیش رو گفت: با توجه به نزدیک بودن پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در اواخر شهریور و اوایل مهر انمتظتار می‌رود برای جلوگیری از یک پیک دیگر سطح رعایت پروتکل‌ها افزایش یابد.

بهرام عین‌اللهی در حاشیه سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت کووید۱۹ در دو سه هفته اخیر تقریبا ثابت مانده و چه در مبتلایان و چه در موارد فوتی با افزایش جدی مواجه نبودیم.

این عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه شیوع این بیماری در برگیرنده سه موج ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر است ادامه داد: در این پیک تاکنون دو موج یا مرحله را پشت سرگذاشتیم.

وی با بیان اینکه آمار مرگ و میرها در این مقطع پایین است اضافه کرد: برآورد ما از رفتار ویروس این است که در فصل سرما با خطر بیشتری روبرو است و لذا با توجه به در پیش بودن فصل سرما و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های توصیه می‌شود که شهروندان برای کنترل بیماری نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از شهروندان کشور خواست چنانچه ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن آنها گذشته است دز یادآور خود را تزریق کنند.

وی عملکرد دولت در مقابله با کرونا را موفق خواند و تصریح کرد: دولت در حوزه واکسیناسیون عملکرد بسیار خوبی داشته است.

دکتر عین‌اللهی تاکید کرد: عموم مردم و خصوصا افراد سالمند ، شهروندان دارای بیماری زمینه‌ای و آن دسته از شهروندان که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند که حتما نسبت به تزریق دزها یادآور اقدام کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close