اخبار لرستان

کاهش آمار ازدواج و تولد در لرستان

روزهای بروجرد- بررسی آمار ۳ ماهه امسال نسبت به مین بازه زمانی پارسال نشان می‌دهد در بحث ازدواج و تولد شاهد کاهش آمار هستیم.

به گزارش فارس بر اساس آمارهای سازمان ثبت و احوال لرستان در سه ماهه نخست امسال در هر شبانه‌روز به طور متوسط ۷۵ نوزاد متولد شده و این در حالی است که در سه ماهه اول سال گذشته در هر شبانه روزبه طور متوسط ۷۷ نوزاد در استان متولد شده است.

در آمار فوتی‌ها نیز در سه ماهه نخست امسال در هر شبانه‌روز ۲۸ مورد مرگ به ثبت رسید که این آمار در سال گذشته به طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۴ مورد بوده است.

 در ۳ ماهه سال گذشته در هر شبانه‌روز ۵۰ ازدواج و ۹ واقعه طلاق رخ داده این در حالی است که در سال جاری در هر شبانه روز ۴۵ مورد ازدواج و ۱۰ واقعه طلاق ثبت شده است.

در ادامه آمارهای رسمی سه ماهه اول امسال را از زبان مدیر کل ثبت و احوال لرستان بیان می‌شود.

هوشنگ شفیعیان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۶ هزار و ۹۴۰ واقعه ولادت به ثبت رسیده که ۵۲.۹ درصد پسر و مابقی نیز دختر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه میانگین سن مادران ۲۹ سال و میانگین سن پدران ۳۰ سال است، افزود: از تعداد کل ولادت‌های ثبت‌شده ۶۴.۱ درصد شهری و ۳۸.۶ درصد روستایی بوده‌اند.

سرپرست ثبت احوال لرستان بیان کرد: در سه ماهه اول امسال دو هزار و ۶۱۱ واقعه فوت به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۹.۴ درصد مرد و مابقی زن بوده‌اند.

شفیعیان با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال ۹۹ تعداد چهار هزار و ۲۰۶ مورد ازدواج به ثبت رسیده است، تصریح کرد: همچنین در این مدت تعداد ۹۲۰ مورد طلاق به ثبت شده است.

لازم به ذکر است که بر اساس آمار سه ماهه سال گذشته ۷ هزار و ۱۸۵ واقعه ولادت در لرستان ثبت‌شده که میانگین سن مادران ۲۹ سال و میانگین سن پدران ۳۰ سال بوده است.

 همچنین در سه ماهه نخست پارسال ۲ هزار و ۲۴۸ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است که از کل فوت‌های ثبت‌شده ۵۹.۳ درصد مرد و مابقی زن بوده‌اند. در این مدت ۴ هزار و ۶۰۴ مورد  ازدواج به ثبت رسیده که میانگین سن ازدواج‌های ثبت‌شده برای مردان ۲۷.۶ سال و برای زنان ۲۲.۷ سال است.

در بحث طلاق نیز در پارسال ۸۷۸ مورد ثبت‌شده که میانگین سن طلاق در استان لرستان برای مردان ۳۵ سال و برای زنان ۳۰ سال بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close