اخبار بروجرد

بروجرد رتبه‌دار تولید سیب و محصولات دامی در لرستان است

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: بروجرد رتبه‌دار تولید محصول سیب و محصولات دامی در سطح استان لرستان است.

به گزارش فارس‌، عزت‌الله نباتی در جلسه مانور رومیزی پدافند غیر عامل این شهرستان با موضوع تأمین میوه و تنظیم بازار شب عید اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار تن میوه از سطح باغات سیب این شهرستان برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع تولید محصولات زراعی، باغی و دامی بروجرد سالانه حدود ۵۶۰ هزار تن است، عنوان کرد: باغات این شهرستان با ۱۱ هزار و ۴۵۰ هکتار ۲۵ درصد باغات استان را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از تولید ۲۰۰ گونه زراعی و باغی در این شهرستان خبر و ادامه داد: در ۵ گونه این محصولات بروجرد رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

نباتی بیان کرد: تولیدات بخش کشاورزی بروجرد با تولید سالانه ۳۶۰ هزار تن و ارزش ۳۱۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال ۱۴ هزار بهره‌بردار را فراهم کرده است.

وی تأکید کرد: شهرستان بروجرد امسال با تولید ۲۵ هزار تن سیب رتبه نخست استان لرستان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از فعالیت ۳۸ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در این شهرستان خبر داد و افزود: در این حوزه با تولید سالانه ۲ هزار تن و اشتغالزایی ۴۰۰ نفر در جایگاه ششم استان قرار داریم.

نباتی تصریح کرد: شهرستان بروجرد همچنین با موقعیت اقلیمی مستعد و وسعت ۹۰ هزار متر مربع و ۷۳۰ هزار راس واحد دامی، رتبه اول تولید محصولات دامی لرستان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در حوزه تولید مرغ نیز با وجود ۱۵۸ واحد مرغ گوشتی و ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سال بروجرد مقام نخست استانی را از آن خود کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از فعالیت ۴ سردخانه در این شهرستان با ظرفیت ۹ هزار تن خبر و ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۶ هزار تن سیب در این سردخانه‌ها ذخیره شده است.

نباتی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود ۶۷ هزار و ۷۰۰ هکتار عرصه‌های زراعی و باغی در بروجرد اشاره و بیان کرد: حدود نیمی از اراضی کشاورزی این شهرستان آبی و نیم دیگر دیم است.

وی با تأکید بر اینکه بروجرد رتبه‌دار اراضی کشاورزی آبی در لرستان است، خاطرنشان کرد: ۷۸۲ حلقه چاه، یک‌هزار و سیصد رشته قنات و ۱۳۳ چشمه منابع آب موردنیاز برای حوزه‌های کشاورزی و دامپروری را تأمین می‌کنند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close