اخبار بروجرد

نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در بروجرد راه‌اندازی می‌شود

روزهای بروجرد- مدیر توزیع برق شهرستان بروجرد گفت: نیروگاه‌های خورشیدی خانگی به منظور ایجاد درآمدی پایدار برای متقاضیان بروجردی بر پشت بام منازل نصب می‌شود.

علی محمد خسروی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در بروجرد اظهار داشت: در سال های اخیر برنامه وزارت برق استفاده از  پنل‌های خورشیدی است که خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی انجام گرفته و تاکنون تعداد ۱۷ خانواده از مزایای این پنل‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: با نصب این پنل‌های خانگی در پشت بام‌ها، هم میزان مصرف برق خانگی کاهش پیدا می‌کند و هم میزان دریافتی نیروی خورشیدی را می‌تواند به راحتی به فروش برساند.

مدیر توزیع برق شهرستان بروجرد عنوان کرد: این نیروگاه‌های کوچک ۵ کیلو واتی با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌برداری را  دارند و می‌تواند محلی برای کسب درآمد خانواده‌ها نیز باشد‌.

خسروی تاکید کرد: از همشهریان عزیزی که شرایط نصب این پنل‌های خانگی را دارند دعوت می‌کنم تا با اخذ قرار داد با اداره برق این شهرستان نیروگاه‌های خورشیدی را در فضای پشت بام خود احداث کنند.

وی خاطر نشان کرد: تفاهم نامه خرید تضمینی این نیروگاه‌های کوچک خورشیدی تا ۲۰ سال و با در نظر گرفتن نرخ ثابت سالیانه می‌توانند به کسب در آمد خانواده‌ها و پایین بودن نرخ مصرف کمک کند.

مدیر توزیع برق شهرستان بروجرد تصریح کرد: با توجه به مزایای خوب این طرح امیدواریم که تعداد متقاضیان در بروجرد افزایش داشته باشد تا بتوانیم از این طریق در کاهش مصرف برق خانگی جلوگیری کنیم، ضمن این که هوای پاک را باید ارج نهاد و از آن به عنوان یک سرمایه الهی دفاع کرد.

وی اظهارداشت: برای نصب یک نیروگاه خانگی ۵ کیلو واتی در سال ۹۹ حدودا باید ۴۵ میلیون تومان هزینه اولیه در نظر گرفت و حدود یک و نیم میلیون تومان نیز درآمد ماهیانه این نیروگاه ها است که از محل همین درآمد می‌توان سرمایه اولیه را تامین کرد. این کار در طول چهار سال و با داشتن سرمایه اولیه برگشت داده می‌شود و مازاد آن نیز به صورت کامل و به صورت سود خالص است که به مشترکان خانگی تحویل داده می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close