اخبار بروجرداخبار لرستانویژه ها

‍ استاندار لرستان: آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها در نیمسال دوم حضوری خواهد بود

روزهای بروجرد– استاندار لرستان گفت: با تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا آموزش در مدارس و دانشگاه ها در نیمسال دوم به صورت حضوری خواهد بود .

فرهاد زیویار افزود: در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا بر لزوم قطعی بودن برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس و مراکز آموزش عالی و همچنین امتحانات به صورت حضوری تاکید شد.

وی ادامه داد: آماده سازی برنامه آموزشی برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری در نیمسال دوم از نکات مورد تاکید و بسیار مهم جلسه ستاد مقابله با کرونا بود که مقرر شد مراکز آموزشی نسبت به تهیه این برنامه با در نظر گرفتن رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدامات لازم را اجرایی کنند .

استاندار لرستان تصریح کرد: به منظور اجرای بهتر برنامه آموزشی در نیمسال دوم تصمیم بر آن شد دانشگاه ها و مراکز آموزشی سراسر کشور برای برگزاری امتحانات به شیوه حضوری از امکانات همدیگر استفاده کنند .

 زیویار افزود: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان مکلف هستند نسبت به فراهم سازی مقدمات برای اجرای حضوری آموزش اعم از رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری ها، سیستم تهویه و تهیه ملزومات بهداشتی اقدام نمایند و گزارشی از این اقدامات را به ستاد ارائه دهند  .

وی در تشریح وضعیت استان به لحاظ واکسیناسیون گفت: در بحث واکسیناسیون با تمهیداتی که اندیشیده شده تاکنون حدود ۸۷ درصد نوبت اول، ۷۴ درصد نوبت دوم و  ۱۶ درصد نیز نوبت سوم واکسن در استان تزریق شده که در زمینه افزایش سطح ایمنی در جامعه تاثیرات بسیاری گذاشته است .

استاندار لرستان یادآور شد: با تسریع در روند واکسیناسیون شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و مرگ ناشی از کرونا در استان بوده ایم و در هفته های اخیر نیز در بحث فوتی ها نسبت به گذشته، کمترین تعداد به ثبت رسیده به گونه ای که در این مدت به طور میانگین فقط هفته ای یک نفر مرگ در لرستان گزارش شده است .

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close