لرستان

استاندار لرستان خبر داد: پالایشگاه پلدختر در آستانه افتتاح

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: مینی پالایشگاه پلدختر در حوزه نفتی استان از طرح‌های در آستانه بهره‌برداری است.

به گزارش مهر، سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سالی که گذشت برای مردم کشور و استان ما سال سختی بود، ابتدای سال گذشته با سیل ویرانگری همراه بود که خسارات بسیاری به استان وارد کرد اظهار داشت: ۱۲ و ۱۳ فروردین سال گذشته اوج سیل بی سابقه‌ای بود که خسارات زیادی به زیرساخت‌های ۴۰ ساله استان وارد کرد.

هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی افزوده شد

وی با بیان اینکه بعد از سیل، ویروس کرونا در اواخر سال قبل وارد کشور شد و مجموعه دستگاه‌های اجرایی در کنار مساعدت دولت به استان عملکرد قابل قبولی در مقابله با کرونا داشت عنوان کرد: در حوزه درمانی در مدت اخیر حدود هزار تخت به بیمارستان‌های استان افزوده شد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه به دو بیمارستان در شهرستان‌های دورود و کوهدشت مجموعاً ۵۰۰ تخت افزوده شده است افزود: یک بیمارستان خصوصی ۵۰۰ تختخوابی در استان در حال ساخت و تکمیل است.

خادمی با بیان اینکه بخش عمده تجهیزات درمانی بیمارستان‌ها به روز شده است گفت: در یک ماه گذشته ۴۰ تخت ICU، هر تخت به ارزش ۱ میلیارد تومان تهیه و در اختیار بیمارستان‌های استان قرار گرفته است.

۸۰۰ میلیون متر مکعب آب برای عمده سدهای استان اختصاص یافت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه آب، تخصیص آب سدهای استان که در سال‌های ۹۱ و ۹۲ صفر شده بود با پیگیری و کار گروهی نمایندگان استان و دستگاه‌های اجرایی بازگردانده شد بیان داشت: تاکنون حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب برای عمده سدهای استان اختصاص یافته است که به دنبال افزایش این رقم هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در حوزه صنایع کارخانه سیمان دورود که به لحاظ تکنولوژی، قدیمی و تجهیزات آن فرسوده شده بود، در اوایل سال ۹۸ با تأمین زمین کلنگ احداث کارخانه جدید به زمین زده شد و تاکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تصریح کرد: سیمان سفید ازنا از دیگر طرح‌های راکد بود که با پیگیری، فعالیت آن آغاز و در حال تکمیل است.

خادمی با تاکید بر اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری بخش سازمان‌های عمومی، با پیگیری‌های به عمل آمده در ۲ سال اخیر سازمان‌هایی مانند شستا و ایمیدرو فعالیت خود را در استان آغاز کرده اند ادامه داد: کارخانه تولید کاغذ از سنگ، آهک هیدراته، و کاتالیست های تولیدی پتروشیمی از حوزه‌های مختلف استعداد استان در این زمینه هستند.

پالایشگاه پلدختر در آستانه افتتاح

وی با بیان اینکه نیروگاه برق ۴۰۰ مگاواتی از طرح‌های راکد مانده از گذشته بود که در سال ۹۷ مشکلات ارزی آن برطرف و در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید عنوان کرد: فاز دوم نیروگاه نیز در حال آغاز است که ۴۰۰ مگاوات دیگر به برق استان افزوده خواهد شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه پالایشگاه پلدختر در حوزه نفتی استان از طرح‌های در آستانه بهره برداری است که با توجه به عبور ۷۰۰ هزار بشکه نفت و فرآورده‌های آن از لرستان، با بهره برداری از این طرح، استان به سهم در حوزه نفت خواهد رسید گفت: تجهیزات کارخانه نساجی بروجرد با پیگیری‌های صورت گرفته به روز شده و انواع پارچه با ابعاد بزرگ‌تر در حال تولید دارد، خط تولید پوشاک این کارخانه نیز در حال راه اندازی است که اشتغال کارخانه از دو هزار نفر فعلی فراتر خواهد رفت.

کارخانه تولید کاشی از دیگر طرح‌های راکد مانده به علت مشکلات اقتصادی بود که با رفع این مشکل به چرخه تولید بازگشته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close