اخبار بروجردلرستان

انتخابات مجلس در بروجرد و خرم آباد الکترونیکی است

روزهای بروجرد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: تیم مدیریتی استان هم اکنون در بهترین شرایط وحدت و هم افزایی فعالیت می کند و کوبیدن بر طبل اختلاف توسط هر فردی با هر جایگاهی محکوم است.

احسان یاوری در نشست خبری پیرامون انتخابات امسال افزود: معیار تایید صلاحیت داوطلبان مر قانون بوده است و امروز نیز همه مسوولان استان بر این اساس و با وحدت رویه برای برگزاری انتخابات اسفندماه تلاش می کنند.

او در خصوص برخی شایعات مبنی بر تلاش برای ایجاد اختلاف عده ای بین تیم مدیریت ارشد لرستان بیان کرد: بر هم زدن وحدت جامعه و ناامید کردن مردم توسط هر فردی با هر جایگاهی محکوم است و این اظهارات نیز پایه و اساس ندارد.

تمهید بیش از یک هزار و ۴۸۰ شعبه اخذ رای

یاوری همچنین گفت: دوره قبلی انتخابات لرستان در یک هزار و ۴۸۹ شعبه اخذ رای برگزار شد که این تعداد امسال بین پنج تا ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: در مجموع یک هزار و ۱۰۱ نفر برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان نام نویسی کردند که از این تعداد ثبت نام ۵۶۹ نفر قطعی شد اما ۱۵ نفر آنها انصراف داد.

یاوری با اشاره به تشکیل هیات های اجرایی در ۱۲ شهرستان و ۲۴ بخش لرستان تصریح کرد: در مجموع ۲ هزار و ۸۴۵ مورد استعلام از مراجع پنج گانه برای این افراد صورت گرفت و در نهایت ۶۷ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

او ادامه داد: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۱۰ نفر در لرستان داوطلب شده اند که این تعداد در انتخابات دوازدهمین دوره ۳۸ درصد افزایش داشته است.

جزییات رده سنی و تحصیلات داوطلبان مجلس در لرستان

او همچنین با بیان اینکه در حال حاضر خرم آباد با ۱۱۱ و پلدختر با ۲۰ داوطلب تایید صلاحیت شده به ترتیب بیشترین و کمترین کاندیداها را در لرستان دارند، بیان کرد: ۸۲ درصد داوطلبان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۱۲ درصد دکتری، ۲ درصد تحصیلات حوزوی و مابقی سایر مقاطع هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: سن مجاز برای داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۰ تا ۷۵ سال می باشد که بیشترین محدوده سنی داوطلبان با ۴۰ درصد فراوانی بین ۴۶ تا ۵۵ سال و کمترین نیز با ۲ درصد بین ۷۱ تا ۷۵ سال است.

یاوری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ثبت نامی ها در استان مرد و ۱۰ درصد زن بوده اند، اظهار داشت: از مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده ۲۱۰ نفر کارمند، ۶ نفر روحانی، ۳۶ نفر استاد دانشگاه، ۸۵ نفر فرهنگی، ۱۲ نفر پزشک، ۴۹ نفر شغل آزاد، ۱۰ نفر نظامی و ۱۰ نفر نماینده فعلی یا ادوار گذشته ، ۷۰ نفر بازنشسته و مابقی مشاغل هستند.

به گفته او امسال علاوه بر بروجرد و خرم آباد تلاش می شود رای گیری الکترونیک در ۹ شهر دیگر لرستان محقق شود.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close