اخبار ایرانویژه ها

رییس جمهور: تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده اند / احتمالا تا ۳۵ میلیون نفر دیگر نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند

روزهای بروجرد- رئیس جمهور گفت: گزارش معاون وزارت بهداشت می‌گوید که ۲۵ میلیون جمعیت ایرانی از کرونا عبور کرده‌اند و بقیه جمعیت حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلاء در ماه‌های آینده خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار داشت: چون شرایط ما در شرایطی است که هنوز دارو و واکسن قطعی برای مقابله با بیماری کرونا وجود ندارد و به ایمنی جامع نرسیدیم بنابراین راهی نداریم که دست به دست هم دهیم و زنجیره ابتلا را بتوانیم قطع کنیم تا بتوانیم شرایط را برای کشور و ساماندهی محیط بهداشتی و فعالیت های مورد نیاز کشور آماده کنیم.

وی با اشاره به گزارش وزارت بهداشت در خصوص وضعیت ابتلای مردم به کرونا گفت: تخمین ما بر این است که تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شدند و غریب حدود ۱۴ هزار نفر هم عمرشان را در این مدت از دست داده‌اند. تعداد زیادی از افراد بستری بودند و در طول این ۱۵۰ روز آمده است که مجموعاً بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بودند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: در این گزارش آمده است که ما باید این احتمال را بدهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر در معرض ابتلا خواهند بود. در این گزارش را مبنا قرار دهیم که ۲۵ میلیون جمعیت از آن عبور کرده است و بقیه جمعیت حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلاء در ماه های آینده خواهد بود در همین گزارش پیش‌بینی شده است که تعداد بستری هایی که در آینده باید پیش بینی کنیم حدود دو برابر آن مقداری است که ما در طول ۱۵۰ روز شاهد آن بوده ایم

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close