لرستان

کاهش ۴۳ درصدی ذخیره آب در سدهای لرستان

روزهای بروجرد- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در حال حاضر تنها ۶۰ میلیون متر مکعب آب  در مخزن سدهای استان موجود است که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش ۴۳ درصدی داشته است.

احمد گودرزی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ۶ سد مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان آباد، کزنار و حوضیان در حال حاضر آبگیری می‌شوند که مجموع حجم کل مخزن این سدها ۲۰۸.۶۹ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در شهریورماه  ماه میزان حجم سدهای استان حدود ۱۰۵ میلیون متر مکعب بود، افزود: این آمار در سال جاری به ۶۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: میزان حجم آب باقی مانده در سد ایوشان کمتر از ۶ میلیون متر مکعب است این در حالی است که سال گذشته در این زمان میزان ذخیره آب این سد ۲۰ میلیون متر مکعب بوده است.

گودرزی با اشاره به اینکه سدهای حوضیان و تنگ هاله کمترین میزان افت حجم مخزن نسبت به سال گذشته را داشته‌اند، تصریح کرد: سد مروک و چنار الیگودرز با پر بودن  ۲۱ و ۷ درصد از حجم مخزنشان کمترین میزان حجم مخزن  را دارند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بحرانی حال حاظر میزان آب سدهای استان تنها تا پایان شهریورماه جوابگوی نیاز لرستان است و پس از آن باید امیدوار باشیم در پاییز بارش های خوبی داشته باشیم.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close