اخبار جهان

هشدار بیش از ۴۸۰ نماینده اروپایی نسبت به نابودی توافق هسته ای توسط آمریکا

روزهای بروجرد- ۴۸۴ نماینده پارلمانی در آلمان، فرانسه و انگلیس امروز(پنج شنبه) از کنگره آمریکا خواستند جلوی نابودی توافق هسته ای میان قدرت های غربی و ایران را بگیرد.

به گزارش شفقنا به نقل از القدس العربی، در این بیانیه مشترک که از سوی مجله «دیراشپیگل» آلمان منتشر شده، آمده است: آمریکا به خروج از توافق هسته ای با ایران تهدید می کند در حالی که تهران به تعهداتش براساس این توافق پایبند است.

نمایندگان اروپایی هشدار دادند: خروج آمریکا این توافق را در معرض خطر بزرگی قرار می دهد و چه بسا ایرانی ها را به لغو آن وادار کند و منجر به آغاز رقابت هسته ای در منطقه شود علاوه بر این ممکن است به تنش در روابط آتلانتیک منجر شده و اروپا را به هدف حفظ این توافق به سمت همگرایی اجباری با چینی ها و روس ها وادار کند.

نمایندگان مذکور همچنین با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام، عواقب وخیمی را در کوتاه مدت برای غرب در پی خواهد داشت و منجر به از بین رفتن نظام بازرسی و کنترل برنامه هسته ای ایران خواهد شد و به نوبه خود به منبع جدیدی برای نزاع در خارومیانه و خارج آن تبدیل می شود، در ادامه آوردند: علاوه بر این از بین بردن چنین توافقی در دراز مدت ضربه بزرگی به وجهه غرب خواهد زد و باعث کاهش ارزش تعهدنامه ها و تهدیدهایی می شود که از سوی کشورهای ما در آینده مطرح می شود.

نمایندگان پارلمانی اروپایی در ادامه افزودند: از اعضای کنگره می خواهیم از توافق هسته ای با ایران حمایت کامل کند و جلوی از بین بردن یکی از دستاوردهای دیپلماسی از سوی دولت این کشور را بگیرد.

این نمایندگان در عین حال نسبت به آنچه سیاست های خصمانه ایران در داخل و خارج خواندند، ابراز نگرانی کردند و افزودند که باید با چنین سیاست هایی خارج از چارچوب توافق هسته ای برخورد شود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close