اخبار بروجردویژه ها

فرماندار بروجرد: در بازسازی و نوسازی بافت فرسوده بروجرد با مشکل مواجه‌ایم

روزهای بروجرد- فرماندار ویژه شهرستان بروجرد گفت: پیشرفت خوبی در بخش بازسازی بافت‌های فرسوده شاهد نبودیم.

‌رضا آریایی در گفت‌وگو با ایسنا‌ با بیان اینکه ‌بافت فرسوده با بافت تاریخی در شهرستان بروجرد باهم همجواری دارند، کنار هم واقع شدند، افزود: این مهم باعث شده در بازسازی و نوسازی بافت فرسوده با مشکل مواجه شویم چون نباید به بافت تاریخی خدشه‌ای وارد شود.

وی ادامه داد:  ۲۶۴ هکتار بافت فرسوده در بروجرد وجود دارد و ۵۴ هزار نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند و این بافت در مرکز شهر و محلات قدیمی ایجاد شدند.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه معابر در بافت فرسوده  باریک و کم عرض هستند و تردد در آنجا مشکل است، بیان کرد:  به دلیل همجواری بخشی از این بافت فرسوده در کنار بافت تاریخی، میراث فرهنگی اجازه ارتفاع گرفتن برای بازسازی به آنها نمی‌دهد و می‌گوید بیشتر از ۹.۵ متر نمی‌تواند ارتفاع بگیرد، این عاملی شده تا خیلی‌ها حاضر نشوند خانه خود را تخریب و دو طبقه روی پیلوت بسازند.

آریایی با بیان اینکه ‌مشکل دیگری که بافت‌های فرسوده دارند این است که اکثر خانه‌ها در بافت فرسوده فاقد سند رسمی بوده و قولنامه‌ای هستند، عنوان کرد: وقتی این افراد به بانک معرفی می‌شوند بانک به زمین‌ها و املاک قولنامه‌ای وام نمی‌دهد و باید همه سند داشته باشند و ‌این هم عامل دیگری است که سبب شده مردم  برای بازسازی بافت فرسوده رغبت نکنند.

وی تصریح کرد: پس از سال‌ها عملاً پیشرفت خوبی در بخش بازسازی بافت‌های فرسوده شاهد نبودیم تا با بازآفرینی، دوباره مناطق را به شکل مطلوب در بیاوریم و از آن استفاده بهینه کنیم.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close