اخبار لرستان

وجود ۱۲۰۰ معتاد متجاهر در لرستان

روزهای بروجرد- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، گفت: ما حدود ۱۲۰۰ معتاد متجاهر در سطح استان داریم که در سفرهای شهرستانی خواسته مسئولان این است که آن‌ها را جمع‌آوری و درمان کنیم.

اردشیر صفاپور، در دومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان، اظهار کرد: در جلسه گذشته چندین مصوبه داشتیم که چندتا از آن‌ها انجام شده و برخی نیز باید در طول سال انجام بپذیرد.

وی ادامه داد: سه کمیته حقوقی و قضایی، مقابله با عرضه و فرهنگی انجام شدند.

صفاپور، عنوان کرد: ۱۶ دستگاه خودرو به سازمان‌های کاشف اهدا شد و در جشنواره نوجوان سالم آموزش و پرورش مشارکت داشتیم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به حضور در بین دانشجویان دانشگاه لرستان پیرامون آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی در فضای مجازی در هلال استان در سه موضوع متفاوت را داشتیم.

وی ادامه داد: عمده بحثی که ما باید پیگیری کنیم استفاده از ظرفیت خیرین است که متأسفانه در استان ما این خلاء به جد وجود دارد و باید در این زمینه کار کنیم.

صفاپور بیان کرد: با یکی از خیرین مشهد مذاکراتی انجام دادیم که قول داده در استان حضور پیدا کند.

وی با اشاره به مبارزه با بحث قاچاق مواد مخدر، عنوان کرد: بحث درمان معتادین متجاهر، شناسایی اموال قاچاقچیان را در پیش داریم.

این مسئول ادامه داد: طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش در حال انجام بوده بیشتر مهم است که در همه اقشار جامعه علی‌الخصوص آموزش و پرورش، که اساس و پایه آموزش است و سلامت جامعه از آن است، باید انجام شود.

صفاپور در رابطه با تکمیل و تجهیز مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ در سطح لرستان، عنوان کرد: ما در مرکز استان یک مرکز ماده ۱۶ برای آقایان داریم که تحت نظارت بهزیستی است، یک مرکز تحت عنوان کرامت تحت نظر سپاه استان و یک مرکز تبصره دو ذیل قانون ماده ۱۶ برای معتادان زن متجاهر در مرکز استان داریم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان، افزود: در سال ۹۱ مرکز نور در شهرک باباعباس افتتاح شد، حدود هفت هکتار زمین است که در شورای برنامه‌ریزی استان به ما واگذار شده است.

وی افزود: ما حدود ۱۲۰۰ معتاد متجاهر در سطح استان داریم که در سفرهای شهرستانی خواسته مسئولان استانی و شهرستانی این است که آن‌ها را جمع‌آوری و درمان کنیم.

صفاپور عنوان کرد: سرفصل منابع ملی را داریم مصرف می‌کنیم از منابع استانی تا این لحظه یک ریال به ما کمک نشده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close