اخبار بروجرد

کاهش میزان مصرف مواد بهداشتی در بروجرد؛ کرونا رستوران‌ها را به ورشکستگی کشاند

روزهای بروجرد- رئیس اداره صنعت بروجرد گفت: میزان مصرف مواد بهداشتی در بروجرد در حال کاهش است و متقاضی برای استفاده از آنها نداریم و امسال تنها ۳۲ هزار ژل بهداشتی و ۴۰ هزار محلول ضد عفونی در بروجرد تولید شده است.

حمید آزاد بخت در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: براساس آمار موجود مواد مصرفی بهداشتی در بروجرد روند نزولی پیدا کرده است و این یعنی مردم فرهنگ مقابله با بیماری کرونا را کنار گذاشته‌اند.

وی افزود: براساس برآوردهای انجام شده میزان مصرف از مواد بهداشتی از قبیل محلول ضدعفونی کننده و ژل‌های بهداشتی در حال کاهش است و متقاضی برای استفاده از آنها نداریم و بعد از سال جدید تنها ۳۲ هزار ژل بهداشتی و ۴۰ هزار محلول ضد عفونی در بروجرد تولید شده است.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت بروجرد عنوان کرد:  با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد در حوزه گشت‌های مشترک توانستیم تیم‌هایی را در دو حوزه شهری تشکیل دهیم تا بتوانیم به شرایط مسلط شده و نظارت را بالا ببریم.

وی بیان کرد: واحدهای حساس بروجرد از قبیل نانوایی‌ها و خبازی‌ها به طور کامل نظارت و بررسی شده‌اند و توانستیم ۸۰ درصد از نانوایی‌های سطح شهر را مجهز به دستگاه کارتخوان کنیم.

آزاد بخت با اشاره به ورشکستگی برخی صنوف در اوضاع کرونایی کشور گفت: برخی از واحدهای صنفی مثل فست فودها و رستوران‌ها در حال ورشکستگی هستند و به خاطر تعطیلی در این مدت ضرر و زیان زیادی متحمل شده‌اند.

وی تصریح کرد: مردم  به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تهیه غذاهای آماده پرهیز می‌کنند و همین امر نسبت تقاضا را پایین آورده که منجر به تعطیل شدن تعدادی از این واحدهای صنفی شده است.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت بروجرد خاطر نشان کرد: تا‌کنون ۹۰ درصد از واحدهای صنفی در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده‌اند و چنانچه افراد یا افرادی هنوز نتوانسته‌اند در این سامانه ثبت نام کنند با آنها برخورد خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ترویج و تبلیغ استفاده از ماسک در اماکن عمومی به صورت بروشور و تراک، در ورودی‌های شهر و بازار اظهارداشت: با موافقت شورای تامین بازار  به زودی نمایشگاه گل و گیاه و مبلمان در شهرستان بروجرد برپا می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close