لرستان

وضعیت کرونا در تمامی شهرهای لرستان زرد است

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر وضعیت تمامی شهرستان‌های استان از نظر شیوع کرونا زرد است و چنانچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود بازگشت به وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفت و گو با ایرنا افزود: هیچ شهرستانی به طور کامل سبز یا سفید نیست بنابراین مردم و ادارات باید مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا را رعایت کرده و همچنان از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ضدعفونی مکان های عمومی و ادارات تصریح کرد: شیوع کرونا در رده های سنی و اقشار مختلف استان گزارش شده و نرخ مرگ و میر افراد جوان تا ۴۰ سال استان کمتر از رده های سنی بالاتر است.

وی گفت: از ابتدای خردادماه تاکنون متوسط نرخ مرگ و میر در استان بر اثر کرونا کمتر از یک نفر در روز بوده و در حال حاضر ۳۰ بیمار مبتلا به این ویروس  در مراکز درمانی و بهداشتی استان بستری هستند که اقدامات لازم برای بهبودی این افراد در دست انجام است.

نیکبخت افزود: همچنین تا روز دهم خرداد ماه جاری  سه هزار و ۹۹۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان به بهبودی کامل دست یافته اند.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۰ خرداد ۲۴ هزار و ۷۴۹ نمونه از بیماران مشکوک به آزمایشگاه های تشخیص کرونا ارسال و ۲۱ هزار و ۸۸۱ نمونه پاسخ داده شده که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باخته اند و همچنان ۲ شهر استان در وضعیت قرمز قرار دارد.

تا نهم خردادماه مجموع مبتلایان به کرونا در ایران ۱۴۶ هزار و۶۶۸ نفر، بهبودیافتگان ۱۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر و فوتی‌ها هفت هزار و ۶۷۷ نفر بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close