اخبار جهان

هوک: می‌خواستم با ظریف در زوریخ دیدار کنم ولی ایران نپذیرفت

روزهای بروجرد- برایان هوک مسوول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه ادعا کرد که ما بارها و بارها سعی کرده‌ایم تا مذاکرات با ایران را آغاز کنیم اما ایران گفت نه.

مقامات ایران مبتنی بر خواست و مطالبات ملت، مقامات آمریکایی را صادق ندانسته و بارها یکی از شرط‌های مذاکره را بازگشت کاخ سفید به برجام دانستند.

به گزارش ایرنا هوک روز سه شنبه در مصاحبه با شورای روابط خارجی از تلاش‌های مکرر دولت ترامپ برای گشودن باب مذاکره با ایران و جواب نه تهران خبر داد.

وی همچنین اعتراف کرد که ترامپ دوست دارد به “میز مذاکره با ایران” دست یابد.

هوک در ادامه افزود: دوست دارم ملاقات حضوری با ایرانیان در مورد مسائل کنسولی و آزادی زندانیان داشته باشم.

وی ادامه داد که در ماه دسامبر می خواست با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در زوریخ ملاقات کند اما ایرانیان از این کار خودداری کردند.

هوک مدعی شد، ما قصد داریم تحریم تسلیحات (ایران) را تجدید کنیم.

مسوول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در مورد مخالفت کشورهای عرب خلیج فارس در زمینه تصمیم دولت نتانیاهو برای الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، گفت: اگر به سابقه سه سال گذشته ما نگاه کنید، می‌بینید که ما بشدت خواهان ایستادگی در کنار سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل هستیم. ما می‌خواهیم این همکاری امنیتی را ادامه دهیم.

برایان هوک می‌گوید که از توانایی اسرائیل در دفاع از خود بسیار خوشحال است و بسیاری از کشورهای منطقه این امر را تحسین می‌کنند.

وی همچنین در مورد کاهش احتمالی نیروهای آمریکا در منطقه گفت: حضور و استقرار نیروهای ما فراز و نشیب دارد، اما ماموریت ما تغییر نمی‌کند.

این درحالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشتر ادعا کرد که ایران برای مذاکره با آمریکا به علت فشار تحریم‌ها اعلام آمادگی کرد.

ادعاهای ترامپ درحالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های آمریکایی بر شکست سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا درباره ایران به صراح اذعان کرده‌اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close