اخبار جهان

مدیر کل آژانس اتمی: ایران اجازه دسترسی به دو مکان را نمی‌دهد

روزهای بروجرد- «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد تهران اجازه بازرسی از برخی مکان‌ها را نمی‌دهد.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی آژانس، گروسی طی سخنرانی در نشست شورای حکام، گفت: «گزارش من درباره راستی‌آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، فعالیت‌های مرتبط آژانس طی چند ماه قبل را پوشش داده است».

بر این اساس، وی توضیح داد: «ایران در ماه ژانویه اعلام کرد برنامه هسته‌ای‌اش دیگر ذیل محدودیت‌های حوزه عملیاتی نخواهد بود [ولی]ایران مانند گذشته به همکاری با آژانس ادامه می‌دهد. تا امروز، آژانس هیچ تغییری در اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران در ارتباط با این اعلامیه خاص، یا در سطح همکاری ایران با فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی آژانس ذیل برجام مشاهده نکرده است».

مدیر کل آژانس با اشاره به تداوم راست‌آزمایی از عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده توسط ایران ذیل توافق پادمانی، ارزیابی از نبود مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده در ایران، ادامه داد: «گزارش قبلی من با عنوان توافق پادمان‌های ان‌پی‌تی با جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردید که تلاش‌های آژانس برای شفاف‌سازی سوالات مرتبط با صحت و تکامل اعلامیه‌های ایران ذیل توافق پادمانی و پروتکل الحاقی را تشریح می‌کرد».

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close