لرستانویژه ها

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان: مسکن لرستان نرخ‌گذاری می‌شود/تایید معاملات توسط دادگستری

روزهای بروجرد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از نرخ‌گذاری حوزه مسکن این استان خبر داد.

رضا خالقی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جلسه شورای مسکن استان بر موضوع تورم بخش مسکن و اجاره بها اشاره و در این راستا راهکارهایی توسط اعضای شورا مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وی گفت: در این جلسه بر شناسایی و الحاق اراضی حریم شهرها از طریق خرید اراضی توسط راه و شهرسازی استان و با هدف تولید واحدهای مسکونی مناسب برای متقاضیان تاکید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و انتقال اسناد آنها در راستای اجرای طرح اقدام ملی توسط راه و شهرسازی لرستان یکی دیگر از مصوبات جلسه فوق بود.

خالقی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد راه و شهرسازی لرستان با همکاری کانون کارشناسان رسمی دادگستری، اداره امور مالیاتی، اتحادیه مشاورین املاک نسبت به نرخ گذاری قیمت خرید و فروش و اجاره بهای مسکن در لرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص کنترل قیمت خرید و فروش مسکن و قیمت اجاره بها در استان، گفت: در این جلسه با توافق اعضای شورای مسکن استان مقرر شد کمیته نرخ‌گذاری منطقه‌ای واحدهای مسکونی در شهرهای استان با هدف تعدیل قیمت خرید و فروش و اجاره بهای مسکن تشکیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، بیان داشت: همچنین در راستای کنترل قیمت خرید و فروش مسکن و اجاره بها مقرر شد پس از تصویب کمیته مذکور، هر گونه معامله و تنظیم قراردادها منوط به تأیید نظریه کارشناسان رسمی دادگستری استان در چارچوب قیمت‌گذاری منطقه‌ای شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close