اخبار سیاسیلرستان

فعالیت ۸۰۰ کارمند مجرد در ادارات استان لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود که حدود ۸۰۰ کارمند مجرد در ادارات لرستان فعالیت داشته باشند.

به گزارش مهر، علی یاور عزیزپور در نشست استاندار لرستان با جوانان منتخب استان در سخنانی با بیان اینکه خوشبختانه طی سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه جوانان استان رخ داد، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان یکی از این اقدامات بوده است.

۳ هزار زوج در نوبت دریافت وام ازدواج

وی با اشاره به اینکه تعداد زوج های در نوبت انتظار دریافت این تسهیلات از ۳۲ هزار نفر به سه هزار نفر رسیده است، گفت: همچنین طی سال گذشته سه جلسه ستاد ساماندهی استانی جوانان برگزار شده است و امسال نیز سه جلسه برگزار شده است، در سال گذشته ۲۲ جلسه شهرستانی ستاد ساماندهی جوانان و امسال نیز ۲۷ جلسه در شهرستان ها برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به بحث ساخت خانه جوان در شهرستان ها، گفت: با اختصاص اعتبارات استانی این امر در استان آغاز شده و درخواست داریم که خانه جوان خرم آباد که در یک مکان استیجاری بوده به یک مکان دولتی تا زمانی که ساختمان جدید احداث می شود منتقل شود.

عزیزپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود ۴۶۴ هزار جوان بین ۱۵ تا ۲۹ سال در لرستان وجود دارد، ادامه داد: ۲۶.۳ درصد جمعیت لرستان جوانان زیر ۳۰ سال هستند و میانگین کشوری در این زمینه ۲۵.۱ درصد بوده و این امر نشان می دهد که میانگین جمعیتی لرستان، جوان است و باید از این فرصت و نیروی محرکه به درستی استفاده کنیم.

وی با اشاره به بحث ازدواج و تعالی خانواده در استان، گفت: میانگین سن ازدواج در لرستان نسبت به کشور بهتر است و این عدد در بین مردان استان ۲۷.۱ بوده که در کشور ۲۷.۳ است، همچنین این عدد در بین دختران استان ۲۲.۶ بوده و در کشور ۲۳.۲ است.

عزیزپور با اشاره به اینکه رابطه های خویشاوندی بیشترین درصد را در تحقق امر ازدواج در لرستان دارد، گفت: ۲۴ درصد ازدواج ها در لرستان بدون رابطه خویشاوندی و ۷۶ درصد ازدواج ها با رابطه خویشاوندی صورت گرفته است.

پیش‌بینی فعالیت ۸۰۰ کارمند مجرد در ادارات

وی همچنین محل های کار، محیط های دانشگاهی یا تصادفی، مهمانی ها و محفل های دوستانه، فضای مجازی، سفرها و تورهای گردشگری، کلاس های آموزشی و … را از گزینه های دیگر تحقق امر ازدواج عنوان کرد و گفت: در این میان معرفی از سوی آشنایان و همچنین آشنایی از طریق محیط کار و محل تحصیل به ترتیب بیشترین فراوانی را در امر تحقق ازدواج دارد و این امر نشان می دهد که زوج ها تا به آگاهی کامل نرسند ازدواج نمی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با تاکید بر اینکه فضای مجازی کمترین درصد برای تحقق امر ازدواج بوده است، گفت: حدود ۱.۱ درصد رویدادهای ازدواج از طریق آشنایی در فضای مجازی اتفاق افتاده است.

عزیزپور با بیان اینکه از میان آمار مدنظر بیش از ۶۹ درصد از زوج ها تمایل به بچه دار شدن داشته اند، گفت: همچنین حدود چهار درصد از زوج ها در استان تمایل به بچه دار شدن نداشته اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل جوانان لرستان بحث بیکاری است، افزود: سه پروژه ورزشی استخر دورود، استخر ازنا و کوثر خرم آباد از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی  واگذار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره واگذاری پایگاه قهرمانی بروجرد، سالن باستانی دورود و سلف سرویس بروجرد نیز برای اجرا به بخش خصوصی، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته از ۲۴ دستگاه اجرایی حدود ۵۵۰ کارمند مجرد در این ادارات فعال هستند و این عدد ممکن است با نهایی شدن این بررسی ها به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر نیز برسد.

عزیزپور با اشاره به برگزاری جشنواره و کارگاه توانمند سازی برای این کارمندان مجرد، گفت: اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت آنها در سطوح مدیریتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از پیگیری برای برون سپاری امور به سازمان های مردم نهاد در استان خبر داد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close