اخبار بروجرد

شهردار بروجرد خبر داد: ایجاد بازارچه ساماندهی و اسکان وانت بارهای عرضه میوه در بروجرد

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: یکی از مجهزترین بازارچه‌های شهر (بازارچه شهید چمران) برای هدایت و اسکان وانت بارهای عرضه میوه و تره بار آماده بهره برداری است.

به گزارش مهر، رحیم جافری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت دستفروشان در سطح معابر اظهار داشت: حدود ۳۰۰ وانت بار عرضه میوه و تره بار بدون رعایت موارد بهداشتی در سطح شهر مشغول فعالیت هستند که با جمع آوری و رفع سد معبر وانت بارها شاهد پایین آمدن آمار بیماران کرونا در سطح شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به تراکم بالای جمعیت در محل عرضه پوشاک توسط دستفروشان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مکان‌ها نیز می‌تواند محل انتشار حداکثری ویروس کرونا باشد.

شهردار بروجرد با بیان اینکه یکی از مجهزترین بازارچه‌های شهر (بازارچه شهید چمران) برای هدایت و اسکان وانت بارهای عرضه میوه و تره بار آماده بهره برداری است، خاطر نشان کرد: برای انجام این طرح ما در مناطق سه گانه شهرداری سه اکیپ اجراییات سد معبر با امکانات مختلف تشکیل داده‌ایم و برای اجرای وظایف خود در چارچوب قانون، اهتمام، انگیزه و آمادگی کامل را داریم و امیدواریم مسئولان شهرستان یاری رسان این نهاد خدمت رسان باشند.

جافری با گلایه از برخی فروشگاه‌ها و ادارات در خصوص رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: شهرداری بروجرد برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا با نصب بنر در ورودی‌های اداره‌ها و سازمان‌ها و مناطق تابعه شهرداری از ورود افرادی که ماسک و دستکش ندارند جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تفکیک زباله از مبدأ پرداخت و افزود: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند عامل انتشار ویروس کرونا باشد مغازه‌های خرید ضایعات است که متأسفانه بعد از پلمب این مغازه‌ها توسط شهرداری صاحبان این مشاغل در حال ثبت نام برای دریافت کد بهداشتی هستند تا به فعالیت خود ادامه دهند، در همین راستا شهرداری پس از پیگیری، آگهی و جذب سرمایه گذار، تفکیک پسماند را به بخش خصوصی واگذار کرده و شرکت فوق مکانی بیرون از شهر (حدود یک کیلومتری که هیچ گونه آلایندگی برای محیط زیست ندارد) را ایجاد می‌کند که تاکنون در این بخش حدود ۱۶ میلیارد هزینه شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close