اخبار بروجرد

شهردار بروجرد: بدهی ۴۳ میلیارد تومانی شهرداری به اداره دارایی تسویه شد

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد از تسویه بدهی ۴۳ میلیاردی شهرداری به اداره دارایی خبر داد.

 رحیم جافری در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر که با حضور دکتر فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود با اشاره به استخدام های گسترده صورت پذیرفته در سال های گذشته در شهرداری افزود: سال گذشته توانستیم حدود ۴۰۰ نفر از پرسنل این مجموعه را با عناوین مختلف (پایان قرارداد، بازنشستگی یا مشاغل سخت) از پیکره شهرداری جدا کنیم به طوری که در حال حاضر ۱۲۰۰ پرسنل در این مجموعه در حال فعالیت می باشند، هر چند بر اساس چارت سازمانی، تنها به ۱/۴ از این نیروها نیاز داریم.

شهردار بروجرد با بیان آنکه در سال های گذشته عملاً بخش عمده ای از دریافتی شهرداری صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شده اظهار داشت: در سال گذشته با انجام اصلاحات اداری و مالی توانستیم بخش عمده ای از این بودجه را صرف هزینه های عمرانی در شهر نمائیم.

وی در ادامه گفت: در سنوات گذشته، شهرداری به دستگاه های حقیقی و حقوقی بسیاری مقروض بود که بحمدا… با همکاری شورای اسلامی شهر توانستیم بدهی ۴۳ میلیارد تومانی به اداره دارایی را تسویه نمائیم و همچنین پیگیر شفاف سازی و تهاتر بدهی خود با سازمان تأمین اجتماعی نیز می باشیم.

جافری انتصاب افراد صالح و سالم و حذف واسطه ها از محیط شهرداری را از دیگر اقدامات سال گذشته این نهاد برشمرد و تصریح کرد: شهرداری مرکزی در این مدت سعی کرده تا به مدیران جوان و خوش سابقه میدان عمل بیشتری دهد و با استفاده از ظرفیت خرد جمعی پرسنل، مجموعه مدیریت شهری را اداره نماید.

شهردار بروجرد در بخش دوم سخنان خود با اشاره به قدیمی بودن قوانین شهرداری، خواستار اصلاح آنها شد و به عنوان نمونه به معضلاتی که در حال حاضر شهرداری با آن ها دست به گریبان است به شرح ذیل اشاره نمود:

  • لزوم برقراری مجدد سهمیه شهرداری از نهاده های دولتی همچون قیر که در طی زمان با نوسانات زیادی همراه است و در حال حاضر نیز اعتباری به شهرداری بروجرد تخصیص داده نشده است.
  • اتخاذ سازوکاری برای دریافت غیرمستقیم عوارض از شهروندان جهت اصلاح ذهنیت منفی برخی از شهروندان در خصوص این نهاد خدمات رسان
  • لزوم اصلاح اساسنامه شوراهای محلی همچون شورای تأمین با هدف عضویت نمایندگانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر به عنوان نهادهای خدمات دهنده به ۷۵ درصد از هموطنان (جمعیت شهرنشین)
  • لزوم حل مشکل شهرک ها و محلات الحاقی که بدون تکمیل زیرساخت های لازم به حال خود رها شده اند و این انتظار برای مردم ایجاد شده تا شهرداری برخلاف ضوابط، عوارض اخذ شده از مرکز شهر را صرف تکمیل زیر ساخت های این شهرک ها نماید.
  • لزوم همکاری اداره محترم راهداری با شهرداری بروجرد جهت نگهداری محور کمربندی، چرا که با عنایت به عدم تحویل محور جدید کمربندی، شهرداری به تنهایی توانایی نگهداری چنین محوری با طول ۱۵ الی ۲۰ کیلومتر و با ترافیک سنگین موجود را ندارد.
  • لزوم تکمیل پروژه فاضلاب شهری که در حال حاضر بصورت ناقص در بروجرد اجرا شده و هنوز ماشین های حمل فاضلاب در شهر تردد دارند.
  • لزوم اصلاح قانون برای ترغیب شهروندان به حفظ باغات شهری
  • همچون گذشته هزینه برق پارک های سطح شهر بصورت رایگان برای شهرداری و شهروندان در نظر گرفته شود.
  • لزوم مهار و هدایت صحیح آب رودخانه ها و مسیل های سطح شهر به منظور رفع مشکل خسارات وارده به زیرساخت های شهری در زمان تشدید بارندگی ها و طغیان رودخانه ها
  • حل مشکل کمبود تجهیزات شهرداری برای اطفاء حریق های احتمالی در ساختمان های بلند مرتبه سطح شهر به ویژه در مسکن مهر
  • تسریع در ساماندهی ورودی شهر از سمت محور خرم آباد که بصورت پروژه ای مشترک فی مابین اداره راهداری و شهرداری تعریف شده است.
  • لزوم عزم جدی و آغاز مجدد طرح انتقال مشاغل مزاحم پس از گذشت ۷ سال به شهرکی برای این منظور در خارج شهر
  • انجام پیگیری های لازم برای تخصیص اعتبار به شهر بروجرد برای بازآفرینی فضاهای شهری با عنایت به اینکه در طی ۳ سال گذشته هیچگونه اعتباری توسط بروجرد جذب نشده است.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close